NickOver
23.04.2015, 10:37:00
Cześć.
W niedługim czasie będę musiał zrobić streaming dzwięku oraz video na stronie www. W skrócie będzie to wyglądać tak jak konferencja na skype, tz. wszyscy słyszą i widzą wszystko. Oczywiście w czasie rzeczywistym. Myślałem nad flashem lub js'em lecz w tym 2 na takim stopniu w jakim go znam odbywało by się to za pomocą ciągłych, ajaxowych requestów. We flashu jeszcze nigdy nic nie robiłem i średnio mogłem znaleść jakiś toturial.
Oczekuję od was wiedzy teoretycznej jak i praktycznej.
Pomożecie?
EDIT
Dodam że obraz i dźwięk musi być pobierany z poziomu strony www,nie przez zewnętrzny program.
johny_s
23.04.2015, 11:35:49
wowza
NickOver
23.04.2015, 11:57:09
Nieee... Z tego co u nich na stronie przeczytałem to jest do streamów tz. ja do wszystkich a potrzebuję narzędzia wszyscy do wszystkich.
johny_s
23.04.2015, 12:11:00
no to przecież ustawiasz połączenia ja do wszystkich razy ilość wszystkich
ewentualnie hangout ale nie wiem jakie są możliwości integracji tego z własnym serwisem
NickOver
23.04.2015, 12:24:50
A co myślisz o napisaniu tego we flashu?
johny_s
23.04.2015, 12:53:46
Player tu nie jest problemem tylko serwer,
z wowzą dostajesz playery i źródła do nich, możesz modyfikować jak chcesz (przynajmniej było tak w wersji v1, teraz chyba już jest v3)
jak masz zdolności to możesz próbować pobawić się WebRTC
NickOver
23.04.2015, 13:36:28
No tak. Mój pomysł opiera się mniej więcej na tym:
Każdemu pokojowi nadawane jest id. Flash przechwytuje obraz i dźwięk i zapisuje to na serwerze jako jakby film, dodatkowo dodawane są informacje do bazy jaki film jest jakiego usera. Następnie pobiera wszystkich userów w danym pokoju i szuka powiązanych do nich filmów. Pobiera te filmy i odtwarza innym. Z tym że nasuwa się pytanie czy to nie jest zbyt wolne.
EDIT:
Znalazłem cos takiego
klik. Ktoś tego używał kiedyś?
johny_s
23.04.2015, 13:44:36
Troszkę zagmatwane, ile taki film będzie trwał? Gość będzie godzinę nagrywał, to następnemu dopiero odtworzysz film po godzinie? Od tego jest rtmp, i gotowe rozwiązania, naprawdę nie ma co kombinować bo to trudny temat i lepiej wykorzystać aplikacje firm trzecich, nie są tanie, ale i tak są bardziej opłacalne niż pisanie czegoś takiego na własną rękę
NickOver
23.04.2015, 13:48:53
Nie. Chodziło mi o nagrywanie i wysyłanie co dosłownie chwilę, mniej niż sekunda. No właśnie, jak to ładnie napisałeś rozwiązania firm trzecich są nastawione na to że jedna streamuje a klient tylko odbiera dane.
johny_s
23.04.2015, 13:57:34
Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby do jednego klienta odbierające dane wysłać n-streamów od n-osób streamujących, a n osobom dać możliwość streamowania
NickOver
23.04.2015, 14:05:46
Tak, z tym że ma być tam wiele pokoii. I to według mnie bardzo komplikuje sprawę z tym oprogramowaniem innych firm.
johny_s
23.04.2015, 14:12:55
Nic nie komplikuje tylko musisz dobrze użytkowników z pokojami powiązać
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.