Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pierwsza praca bez doświadczenia
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
ardowaf
Od pół roku uczę się programowania PHP. Studiuję inny kierunek, niezwiązany z informatyką. Swoją przyszłość widzę jednak w programowaniu. Umiem całkiem dobrze programować obiektowo, znam wzorzec MVC, wiem jak używać doctrine i propel, potrafię zbudować prostą stronę w symfony2 (z użyciem bazy danych, użytkowników, CRUD, formularzy, dodatkowych pakietów typu CaptchaBundle itd.). Znam podstawy frontendu (css, javascript, jquery), choć wygląd moich stron pozostawia jeszcze wiele do życzenia tongue.gif . Chciałbym w wakacje podjąć pierwszą pracę jako programista php. W moim miejscu zamieszkania nie ma ofert dla programistów php, w związku z tym będę szukał pracy zdalnej. Mam jednak kilka wątpliwości:
1. Czy mogę dostać pracę bez żadnego portfolio? Powinienem wcześniej zrobić choć jeden projekt jako freelancer czy może moje umiejętności zostaną przetestowane w inny sposób podczas rekrutacji?
2. Czy mogę w ogóle dostać się do pracy zdalnej, jeśli to byłaby moja pierwsza praca?
mrc
Myślę, że jeżeli chcesz na juniora, to bardzo nikła szansa na pracę zdalną. Jeżeli będziesz aplikował na normalnego programistę, to już bardziej realna jest praca zdalna.

Zrób sobie ze dwa projekty którymi będziesz chwalił się na rozmowach o pracę. Ja sam tak szukałem pracy (tej pierwszej i drugiej). Takie projekty dają dużo na rozmowie.
Terrorizer
Odnoszę wrażenie, że umiem znacznie mniej od ciebie, a w przeciągu miesiąca również będę starał się znaleźć jakąś praktykę.
Ja znam same podstawy php, a z frontendem w ogóle sobie nie radzę, nie mówiąc już nawet o symfony czy innych rzeczach, o których jeszcze nie śnię.
Widać, że jesteś kumatą osobą, więc wystarczyłoby zrobić jeden własny projekt i chyba można lecieć gdzieś aplikować (oczywiście tymczasowo za darmo).