Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Podpinanie domeny od netwave na vps w ovh
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
stanleygoldi
Witam.

Proszę o wyrozumiałość - jestem początkującym i jest to mój pierwszy post.

Mam w OVH zakupiony vps (działa, zabawa też, już kilka razy instalowałem np. zpanel, ispconfig i się bawiłem tam opcjami).
Zakupiłem domenę xxx.net w netwave.pl.

Pytanie: jak podpiąć tę domenę do mojego vps? Są podobno 2 sposoby, ale czym więcej czytam tym bardziej mam namieszane w głowie.

OVH ma dużo serwerów dns, jeden z nich to np:
DNS1: dns102.ovh.net
adres ip:213.251.188.146
DNS2: ns102.ovh.net
adres ip:213.251.128.146

Ale spotykam się też z informacjami aby ustawiać takie:
vpsXXXX.ovh.net i sdns2.ovh.net (strona działa pod moim vpsXXXX.ovh.net oraz używam tego (lub ip swojego) do logowań ssh).

Również mam w panelu w ovh: Rewers DNS 12.ip-12-345-678.eu

W panelu też mam opcje dodania DNS Secondary - ale po wpisaniu domeny: xxx.net wywala błąd o txt (bo bo nigdzie tego kodu nie wpisałem).

W panelu od netwave mam tylko możliwość wpisania dns'ów:

Mam tyle różnych informacji że nie wiem jak to najlepiej zrobić, ba... tak aby w ogóle działało.
Zmieniając dns w netwave w whois mi się natychmiast pojawiają dokonane zmiany. Ale w necie jeszcze mojej domeny nie widać (dzisiaj o 15 aktywowana).

Najlepsze że uczyłem się o tych DNS itp na studiach (kierunek infa) a **** umiem ;-(
Też mam 2 inne działające strony - ale tam zawsze wszystko miałem u jednego dostawcy.

Poratuje ktoś jakimiś poradnikami albo opisami co i jak?
Pyton_000
Najprościej to zostawić NS u obecnego dostawcy domeny a zmienić tylko rekord A na IP VPS.

Możesz też użyć NS w OVH ale wtedy to w OVH musisz zarządzać domeną (dodawać rekordy do DNS)

Ostateczność to zainstalować na VPS serwer DNS i tam oddelegować NS, wtedy zarządzasz domeną bezpośrednio na serwerze

smile.gif To by było chyba na tyle z możliwości.
stanleygoldi
Cytat(Pyton_000 @ 23.05.2016, 18:56:05 ) *