Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [inne][MySQL][PHP]Gra via www a aplikacja mobilna.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
walesbstok
Cześć,

Jestem totalnym laikiem w kwestii programowania a pojawiam się tutaj ponieważ chciałbym to zmienić.

Mam swój pomysł na grę przez przeglądarkę i chciałbym do tej gry stworzyć również apkę mobilną. Pojawia się jednak dość istotne pytanie w jakich językach powinienem to zrobić?

Gry via www z tego co wiem pisane są w PHP/MySql ale czy może istnieje jakiś "lepszy" język do wykorzystania w tym celu? Czy później mając taka grę via www da się do niej napisać apke na androida i w jakim języku najlepiej to robić?

Prosiłbym Was o pomoc w dobraniu optymalnych narzędzi. Udzielając swoich odpowiedzi proszę napiszcie dlaczego akurat ten język i jeżeli macie jakieś kursy online do polecenia to tez chętnie przyjmę linki do nich (najfajniej byłoby gdyby były za free).

Z góry dziękuje za pomoc.

PS. Gdyby ktoś chciał pomoc w samym tworzeniu silnika to tez byłoby super.
leonpro778
Ja to robiłem w ten sposób.

Gra Via WWW php + MySQL czyli taki standard. Dodatkowo napisałem coś w rodzaju serwera Rest API do komunikowania się. Aplikację na androidzie pisałem w Android Studio (Java i nic innego biggrin.gif ). Co więcej, komunikowanie się poprzez wysyłanie zapytań POST, GET do naszego serwera jest bardzo ładnie obsługiwane również w C# i tam właśnie napisałem również klienta do komunikowania się. Tutaj masz kody źródłowe (podstawy bo podstawy ale zawsze możesz użyć jako tutorial biggrin.gif https://github.com/leonpro778)

Najlepiej tak, żeby miało to wszystko "ręce i nogi" powinieneś napisać to w ten sposób:

1. Klient do gry Via WWW.
2. Klient do gry Via Android.
3. Serwer gry (tutaj będą wszystkie oblicznenia wykonywane)