Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Tablice wielowymiarowe
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Biker
Na początku chciałbym wszystkich przywitać bo jest to mój pierwszy - dziewiczy post na tym forum.

Jeśli chodzi o PHP stawiam pierwsze kroki, stad moje pytanie:

Chciałbym utworzyć dwuwymiarową tablicą powiedzmy 100 wierszy i 100 kolumn (tablica 100 na 100). Wiem że w przypadku jednowymiarowej możemy skorzystać z funkcji range i wówczas wygląda to tak:

1. <?php
  2. $moja_tablica = range (1, 100);
  3. ?>

Szukałem w paru źródłach lecz nie doszukałem się jak sprawa wygląda np. w dwoma wymiarami. Domyślam się że moje pytanie jest trywialne ale jak już jestem początkujący.

Jeśli zdublowałem temat z góry sorry.

Pozdrawiam
kwiateusz
  1. <?php
  2. foreach(range(0,10) as $cos){
  3. $cosik[$cos]=range(0,10);
  4. }
  5. ?>

to mi przyszło na myśl wartości w range sa do dostosowania smile.gif
xian.pl
Jeśli sie nie myle nie chodzi tu o funkcję range.

W php tablice można deklarować dynamicznie tak jak zmienne.
  1. <?php
  2. $tablica[$i] //tablica jednowymiarowa gdzie indexem jest zmienna $i
  3. $tablica[$x][$y] //tablica dwuwymiarowa gdzie indexem kolumn jest zmienna $x, a wierszy zmienna $y 
    lub na odwrót jak kto woli.
  4. ?>

Czyli jeśli chcesz utworzyć tablice dwuwymiarową 100x100 poprostu zdeklaruj każdy jej element, jesli będziesz chcial wywołać element tablicy, którego nie ma to taki element nic nie zwróci.

$tablica[0][0]=1; //tablica dwuwymiarowa piersza kolumna pierwszy wiersz wypelniona liczba typu int
$tablica[0][1]="a"; //tablica dwuwymiarowa piersza kolumna drugi wiersz wypelniona znakiem typy char
$tablica[1][0]="string"; //tablica dwuwymiarowa druga kolumna pierwszy wiersz
...
...
$tablica[99][99]=1; //tablica dwuwymiarowa setna kolumna setny wiersz
Biker
Dzięki za pomoc:)

Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.