Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Różnica w zapytaniach
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
yarwa
Witam,

Mój pierwszy post smile.gif Mam pytanie odnośnie polecenia mysql_query. Jakoś nie mogłem się nigdzie doszukać, a jestem laikiem w sprawie baz danych.

Mam jedną aktualną tablicę i tablicę wartości w bazie danych. Kod 1 wygląda tak:

1. <?php
  2. $zapytanie = "SELECT * FROM buyers";
  3.  $baza = mysql_query($zapytanie);
  4.  
  5.  while ( $wiersz = mysql_fetch_assoc($baza) )
  6.  // tutaj jakiś kod porównujący i coś tam liczący
  7. ?>

Natomiast kod 2 wygląda tak:

1. <?php
  2. $zapytanie = "SELECT * FROM buyers WHERE `user_id`=".$tablica[$i];
  3. $baza = mysql_query($zapytanie); 
  4.  
  5. $wiersz = mysql_fetch_assoc($baza);
  6.  
  7. if ( $test ) 
  8.  // wykonaj działanie
  9. ?>

Moje pytanie jest następujące: Czy wywołanie mysql_query powoduje wywołanie zapytania na bazie danych i przetrzymuje wynik gdzieś w pamięci? Czy jest to raczej na zasadzie "resource" jak na przykład przy otwieraniu pliku na dysku, a dopiero mysql_fetch wywołuje zapytanie pobierania z bazy. W drugim wypadku jak dobrze rozumiem dwa kody miałyby identyczny wpływ na obciążenie bazy danych.
Kicok
mysql_query() - PHP wysyła do bazy danych zapytanie SQL, pobiera wynik tego zapytania i zwraca resource

mysql_fetch_xxx() - PHP układa przetrzymywany u siebie wynik zapytania w odpowiednią tablicę i ją zwraca

Lepszy wydajnościowo jest oczywiście drugi przykład.
devnul
przykłady różnią się od siebie wynikiem działania więc nie można mówić że jeden jest lepszy a drugi gorszy :|
yarwa
Możliwe, że nie opisałem do końca tongue.gif Mam aktualne dane w tablicy "dane_aktualne".

W przypadku tego kodu:
  1. <?php
  2. $zapytanie = "SELECT * FROM buyers";
  3. $baza = mysql_query($zapytanie);
  4.  
  5. while ( $wiersz = mysql_fetch_assoc($baza) )
  6.  // tutaj jakiś kod porównujący i coś tam liczący
  7. ?>