Jestem początkujący, ale pokaże Ci co ja zrobiłem:
(Większość komentarzy w j.ang ponieważ tak już się nauczyłem, polskie dopisane teraz)
Ten fragment zajmuje się łączeniem z bazą, i liczeniem potrzebnych limitów:
<?php
//do strony przekazany jest $page = $_GET['page'], oczywiście po sprawdzeniach
$conn = dbConnect(); //moja funkcja do łączenia się z bazą danych, Ty możesz mieć inną
// Check number of rows (for pagination)
$count = 'SELECT * FROM news';
// Count limit for results
$show_limit = 10; // określa ile ma być newsów na stronie
$max_pages = ceil($numRows/$show_limit); $page = ($page = 0
|| !$page || !is_numeric($page) ? 1
: $page); $page = ($page <= $max_pages ? $page : $max_pages);
$limit_start = ($page * $show_limit) - $show_limit; //określa jaki będzie LIMIT w poleceniu SQL
?>
Teraz mając już $max_pages i $limit_start mogę zapytać SQL
<?php
// SQL query for get news
$sql = "SELECT * FROM `news` ORDER BY `news_date` DESC LIMIT $limit_start, $show_li
mit";
?>
Następnie wyświetlam wyniki normalnie za pomocą while , a na samym dole dodaję:
<?php
paginate($page, $max_pages);
?>
A teraz jak wygląda sama funkcja paginate():
<?php
function paginate($cur_page, $last_page, $number = 1)
{
$real_number = ($number * 2) +1;
if ($last_page < $real_number) {$istart = 1; $iend = $last_page;}
elseif ($cur_page == 1) {$istart = 1; $iend = 1 + ($number * 2);}
elseif ($cur_page == $last_page) {$istart = $cur_page - ($number * 2); $iend = $cur_page;}
else {
if ($cur_page + $number > $last_page) {
$iend = $last_page;
$istart = $last_page - ($number * 2);
} elseif ($cur_page - $number < 1) {
$istart = 1;
$iend = ($number * 2 + 1);
} else {
$istart = $cur_page - $number; $iend = $cur_page + $number;
}
}
echo '<div id="pagination">'; echo '<li class="pgn1st">'; echo '<a href="?page=1" id="paginfirst'; if ($cur_page == 1
) {echo 'none';}; echo '"><span>first</span></a></li>'; echo '<li class="pgnprev"><a href="?page='.($cur_page == 1 ? 1