Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Xml - CMS
Forum PHP.pl > Forum > XML, AJAX > XML
raf2001
Witam!
Jestem początkującym twórcą xml'a i mam pytanie:
1. czy na samym xml'u (+ schematy) da się zrobić dość dobry system cms. jeżeli się niada, to jak połączyć to z php (chodzi mi o teorie + przykładzik). Z góry dziękuje
Dominik
Cytat
czy na samym xml'u (+ schematy) da się zrobić dość dobry system cms.

To zalezy co oznacza "dobry". Napewno da sie prosty.
raf2001
no dobra źle to ujełem, chodziło mi o słowo: efektywny. A co do prostoty: może Posiadasz takie coś (skrypt)?
Dominik
Cytat
no dobra źle to ujełem, chodziło mi o słowo: efektywny.

Jak mowie wszystkie przymiotniki sa wzgledne. Dlatego warto poznac mozliwosci XML-a (XLST itp) i zobaczy czy to wystarczy do danego celu. Jesli nie to uzyc php (oczywiscie wszystko robic "z glowa" - to troche jak ze zwykla strona. Oczywiscie jesli chodzi o prostosc i zarazem szybkosc wszytywania [to te dwa przymiotkiki najczesciej ze soba wystepuja] mozna zrobic strone w *.txt lub ewentualnie w XHTML-u bez zadnych obrazkow, stylow, skryptow itp ale rowniez mozna zrobic strone na ktoroej pelno obrazkow, flashy, apletow javy i innych multilediow ale wtedy strona bedzie sie wczytywac dlugo i bedzie dosyc zlozona - jakie jest wiec rozwiazanie?. Nalezy znalesc zloty srodek. Tak samo powinno byc z uzyciem php i XML-a).
hawk
raf2001:
Że w oparciu o XML da sie zrobić dobry CMS, świadczy Cocoon. Ale to jest dla Javy.
Że w oparciu o php i XML da się zrobić CMS, świadczy np. Bitflux. BTW, jądro Bitfluxa nazywa się Popoon - zbieżność nazw nie jest przypadkowa. Nie używałem, ale wiem że jest.
Cytat
dość dobry system cms

Cytat
może Posiadasz takie coś (skrypt)?

Come on, my tu właśnie intensywnie pracujemy nad nowym CMS laugh.gif .
To nie jest coś, co się ma gdzieś tam na dysku. To jest coś, co zastępy developerów tworzą i publikują. Zachęcam do poszukania na sieci.
Albo mamy inne wyobrażenie CMS :? .