daniel1302
1.01.2008, 12:46:10
Witam, pytanie zawarte jest w temacie.
Przeczytałem serie artykułów na ten temat ale niezabardzo rozumie gdzie i po co to wstawiac prosze o pomoc
Dziękuje
Hazel
1.01.2008, 12:48:16
Chodzi o klasy?
No możesz ich nie stosować, równie dobrze można programować strukturalnie, jak i obiektowo, tyle że czasem (w dużych projektach) bez obiektów robi sie niezły bałagan...
daniel1302
1.01.2008, 13:02:54
No właśnie,
pytam gdzie je stosować najlepiej w jakich momentach i prosze o przykłady
Dziękuje
Cysiaczek
1.01.2008, 13:03:49
Nikt nie jest Ci w stanie powiedzieć "gdzie i po co to wstawiać", bo każdy inaczej traktuje klasy i obiekty, a na forum są tysiące linii kodu obiektowego. Wystarczy, że zajrzysz do działu,
Forum: Programowanie obiektowe a znajdziesz tam wiele postów na temat projektowania aplikacji, pomysły na najlepsze rozwiązanie jakichś problemów itp. Mogę Ci tylko poradzić, abyś zanalizował jakąś klasę, albo ich zestaw.
Pozdrawiam.
seaquest
1.01.2008, 16:59:12
Cytat(daniel1302 @ 1.01.2008, 13:02:54 )

No właśnie,
pytam gdzie je stosować najlepiej w jakich momentach i prosze o przykłady
Dziękuje
Wszędzie!
daniel1302
1.01.2008, 17:03:15
Hehehe, proszę o przykład gdzie wy stosujecie
Puciek
1.01.2008, 17:06:02
Cytat(daniel1302 @ 1.01.2008, 17:03:15 )

Hehehe, proszę o przykład gdzie wy stosujecie
W kodzie
(nie wiem jak mozna nie zrozumiec slowa wszedzie)
sticker
1.01.2008, 17:08:16
pytanie jest co najmniej zaskakujące. Poczytaj co to
Programowanie obiektowe Jak to przeczytasz ze zrozumieniem to sie dowiesz po co w ogóle stosuje sie klasy
carbolymer
1.01.2008, 17:09:10
Przykłady? Proszę...
* Plugin system
* Sterowniki danych
* Zarządzanie zapytaniem
* Zarządzanie sesją
* Zarządzanie szablonami
* Obsługa wyjątków
* Obsługa Crona
* Obsługa Rejestru
* Obsłyuga adapterów
więcej nie pamiętam
Cysiaczek
1.01.2008, 17:10:46
Chcesz przykład? Proszę - najprostszy
Plik index.php
<?php
$page=new Page();
$page->showLastNews();
?>
Pozdrawiam.
carbolymer
1.01.2008, 17:12:14
cysiaczek: Nie dałeś definicji klasy!

daniel1302: klasy sie zazwyczaj uzywa przy wysokim stopniu abstrakcji, wiec musisz zmienic podejscie myslowe zanim podejdziesz do OOP.
daniel1302
1.01.2008, 17:55:13
Abstrakcja- co rozumiesz jeśli niezrozumie jakiejśrzeczy potrafie 3-5 h dziennie zamiast pisac skrypty i czytac poradniki patrzec w forum różne
Czy abstrakcja to:
Kod ma byc czytelny.
Stosować różne jej metody np __construct() do różnych celów no u mnie do walki definicja zmiennych, dzielic kod na funkcje które ujednolicając kod np 1 klasa do kilku rzeczy?
NP: do obsługi 2 baz danych Includuje sie plik z sterownikiem danej bazy?
Tworzymy pliki i katalogi:
1. sql_drivers/
* mysql.php
* postgre.php
Powróciłem po przeczytaniu ok 100 stron for prosze o pomoc
Z góry dziękuje
-=Peter=-
1.01.2008, 20:01:01
abstrakcja jest to sposób myślenia, jeśli przykładowo masz zamiar pisać jakiś skrypt (załużmy skrypt forum), to struktualne myślenie sprawia że wszystkie definicjie funkcji wpakujesz do jednego pliku, a w pliku index.php będzie wyrażenie switch ... case.
W obiektowym abstrakcyjnym toku rozumowania, aplikację forum rozdrabniasz na coraz to mniejsze składniki i dochodzisz ze szczegółu do ogółu. Przykładowo dochodzisz do wniosku że potrzebne jest pisanie postów w tej aplikacji, czyli masz już jedną klasę którą chcesz stworzyć - post. Dochodzisz do wniosku że chcesz stworzyć prywatne wiadomosci, to masz już drugą klasę - message. Zauważasz, że te dwie klasy mają dużo z sobą wspólnego, wtedy robisz klasę abstrakcyjną która ma wspólne własności i metody tych klas - abstractmessage. Idziesz dalej i dalej i wkońcu definiujesz interfejsy, które są ogólnym zarysem aplikacji, w których nie ma żadnej implementacji. Na końcu się okazuje, że początkowa klasa post powstała za pomocą dziedziczeni jakieś klasy, która dziedziczy po innej, a ta inna implementuje jakieś tam interfejsy.
Ten proces co przedstawiłem powinnien w dużej części zachodzić nie w czasie pisania aplikacji, ale w czasie jej projektowania.
Jeśli chcesz pisać OOP, to czytaj ze zrozumieniem np. to forum, albo/i kup sobie dobrą książkę na ten temat i ją przeczytaj (to chyba lepszy i szybszy sposób wg mnie).
franki01
1.01.2008, 20:06:40
Ale jezeli wciaz nie widzisz zalet klas, to metodą "łopatologiczną" jest z początku stosowanie ich na siłę. Wiem, ze bedzie to strasznie wygladalo, ale z czasem sie przyzwyczaisz i skrypty beda coraz "normalniej" wygladaly, a moze i sam wyciagniesz wnioski ze stosowania klas
daniel1302
1.01.2008, 20:11:42
Dzięki Peter pomógł najbardziej, nagrodziłem też inne osoby już łapie mniej więcej może założysz dział Łopatologii (trzeba napisać do administracji, dziękuje)
Czyli, moge zastosować to do gry, twozenie eliksirow, uzbrojenia, skili, itp
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.