Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Prośba o ocenę schematu
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych
grzesiek_g
Witam

Mam za zadanie stworzyć system w którym wg wstępnych założeń ma być około 100 pól w bazie danych, klient chciałby mieć możliwość jeśli to możliwe ingerencji w zestaw pytań dla interfejsu w którym użytkownik odpowiadając na pytania będzie udzielał informacji o swojej organizacji.

tabela pytanie:
id_pytanie INT PK
pytanie
nazwa_pola

tabela walidacja:
id_walidacja PK
opcje

tabela pytanie_walidacja:
id_pytanie PK
id_walidacja FK
wartosc (ewentualna wartość - np minimum 10 znaków)

tabela odpowiedzi:
id_odpowiedz PK
id_pytanie FK
odpowiedz_tresc
odpowiedz_wartosc

tabela odpowiedzi_wartosci:
id_organizacja PK
id_odpowiedz PK
wartosc

Ponieważ nie mam doświadczenia z takimi strukturami pytam o sugestie dotyczące w/w schematu oraz ewentualne wskazówki.
Czy implementacja tego rozwiązania nie przysporzy kłopotów przy póżniejszym użytkowaniu (dodawaniu, usuwaniu, wyszukiwaniu, edycji rekordów - już nie pytań).
Rekordów w głównej tabeli nie powinno być dużo - od 400 do 1000, ale przy pełnym wypełnieniu odpowiedzi w tabeli z wartościami odpowiedzi będzie niewspółmiernie więcej rekordów.
blooregard
Chyba da sie to trochę uprościć.
Najpierw trzeba sobie zadać pytanie - co tak naprawdę bedzie w bazie przechowywane i jak będzie ze soba powiązane i pod tym kątem tworzyć strukturę bazy. Patrząc na powyższe, mamy do czynienia z serwisem, gdzie ORGANIZACJE będą odpowiadac na PYTANIA, udzielając prawidłwoych ODPOWIEDZI (nie wiem, do czego ta walidacja, bo nie wyjaśniasz za bardzo).

Biorąc to pod uwagę, powinniśmy mieć następujące tabele:
ORGANIZACJE - dane na temat organizacji udzielających odpowiedzi
PYTANIA - pytania, na które trzeba udzielic odpowiedzi
ODPOWIEDZI - tabela zawierająca odpowiedzi organizacji na pytania.