Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [wolontariat] Przkonwertowanie bazy MySql
Forum PHP.pl > Inne > Giełda ofert > Poszukuję
KotekMK
Tak jak w temacie czy pomógł by ktoś w przekonwertowaniu bazy danych MySql zakupiłem sobie serwer i chcę przenieść się z darmowego ponieważ mam już dosyć wolnego chodzenia strony ciągłych komunikatów o problemie z połączeniem się z bazą i reklam... Niestety polskie znaki mi uciekły.

Pomoże ktoś? Z góry bardzo dziękuje.

Dodam iż próbowałem sam ale coś nie idzie używałem gżegżółki i innych:(
zelu
A masz ustawione mysql_query("SET NAMES 'kodowanie'"); zaraz po polaczeniu z baza?
KotekMK
Mogę poprosić troszkę jaśniej?
zelu
Czy zaraz po mysql_connect(...); masz mysql_query("SET NAMES 'kodowanie'");, gdzie za kodowanie wstawiasz rodzaj kodowania jaki masz w bazie.
KotekMK
A gdzie tego mam szukać? po połączeniu z nową baza czy stara? ja nie wiem jestem całkiem zielony ktoś mi na innym forum powiedział że niby to nic trudnego ale powiedział ze nie ma czasu mi pomóc... to moja pierwsza strona tak rozbudowana przedtem korzystałem tylko z czystego html nie mając pojęcia o istnieniu MySql dlatego szukam pomocy
Speedy
Nie wiem, co tam masz na swoim serwerze ale sparafrazuję to, co kolega zelu napisał z racji tego, że dalej nie wiesz, o co biega:

Musisz znaleźć miejsce (plik php), w którym Twoja strona łączy się z bazą danych. Będzie tam najprawdopodobniej coś mniej więcej takiego:

1. <?php
  2.  
  3. mysql_connect(...); // parametry Twojego serwera mysql
  4. mysql_select_db(...) // wybór bazy danych
  5.  
  6. // teraz trzeba ustawić kodowanie, więc wykonujesz następujące zapytanie
  7.  
  8. mysql_query('SET NAMES nazwakodowania'); // zamiast frazy "nazwakodowania" powinieneś wstawić swoje kodowanie. Najprawdopodobniej będzie to LATIN2 lub UTF8
  9.  
  10. ?>

Możliwe, że to rozwiąże problem, ale niekoniecznie, bo jego źródła mogą być rozmaite.
KotekMK