planuje zrobic oprogramowanie (za duze slowo jak na "to cos" za co sie zabralem) do obslugi MSP (raczej malej niz sredniej firmy, przynajmniej na razie) w php i MySQL. Ma byc to zarazem praca dyplomowa. Mam czas do maja. Wiem, ze nie jest to zbyt duzo czasu jak na jedna osobe, bo roboty z tym troche jest, ale po pierwsze najwazniejszy jest projekt bazy. A tak wlasciwie, to nie jest to chyba zbyt trudne zadanie, tak mysle.Jestem troche swierzy i zielony w php (troche w domu sobie tworze i kombinuje proste takie rzeczy) Jest to pierwszy moj taki projekt i mam troche pytan co do bazy przede wszystkim. Zrobilem projekt, ktorego foto jest na
www.lobox.com.pl/slaw/index.htm (plik ma 124 kB)
Podzielona jest jakby na 5 czesci:
1. Firma:
tabela, w ktorej trzymane sa dane firmy, w ktorej to wszystko dziala, i ktorej dotyczy. Moznaby chyba to zrobic w pliku, ale tak myslalem przyszlosciowo, ze moznaby pozniej wprowadzic obsluge wielu firm.
2. Klient: tabele
- klient - dane klienta,
- klient_rabat - mozliwosc dodania rabatu dla wybranego klienta (zalezy od ilosci, czestosci zamowien),
- klient_adres_dostawy - klient moze chciec aby zamowienie zostalo wyslane na inny adres niz zamieszkania (chce zrobic prezent, albo cos takiego). Moze byc tez kilka adresow dostawy dla jednego klienta ( no pewnie raz prezent dla cioci, innym razem dla dziadka...
Ale moze byc taka sytuacja. Tak sobie pomyslalem, ze raczej oddzielna tabela, bo jak np. Jan Kowalski zamowi 6 razy, z czego 4 razy bedzie chcial miec dostarczone do domu, to 4 razy sie adres powtorzy. No ale z drugiej strony adres dostawy powinien byc jakby integralna czescia zamowienia i zawarty w tabeli zamowienie. Co wy na to?
- grupa_towarowa - np. monitory CRT, monitory LCD, dyski twarde, pamiec, drukarki, skanery, aparaty cyfrowe, modemy, zestawy
komputerowe, procesory..... - podgrupa_towarowa - opcjonalnie, jak bedzie potrzebny jeszcze jakis podzial np. ? czy w takim wypadku jest cos potrzebne jeszcze?