Witam zlecę stworzenie systemu do zarządzania reklamą na stronach internetowych.
Informacje ogólne
Celem systemu zarządzania reklamą jest emitowanie reklamy w postaci graficznej oraz kontekstowej na stronach internetowych – u wydawców. System zarządzania reklamą ma powinien posiadać 3 rangi Administrator, Wydawca, oraz reklamodawca. Skrypt powinien posiadać przyjazny interfejs.
Podstawowe funkcjonalności systemu
Przyjazny interfejs, prostota użytkowania.
Statystyki reklam dostępne dla administratora oraz wydawcy oraz reklamodawcy.
Dodawanie, edytowanie, usuwanie reklam przez administratora oraz reklamodawcy.
Dodawanie, edytowanie, usuwanie własnych reklam.
Wysyłanie powiadomień o dodaniu i edycji kampanii do reklamodawców na adres e-mail.
Szczegółowy opis
Moduł konta
W system należy stworzyć odpowiednie kategorie tematyczne ( np. biznes, internet, komputery ) w których będą przypisywane strony wydawców. Dodawanie kategorii będzie przez administratora. Zarządzanie w systemie powinny być kilka typów kont Administrator ( ma dostęp do całości panelu i zarządzania ) natomiast Wydawca ( może tylko przeglądać panel i nie ma uprawnień do wykonywania innych czynności, reklamodawca może tylko przeglądać statystki.
Główne funkcje systemu:
Zarządzanie emitowaniem reklam chce w prosty sposób na jakich kategoriach tematycznych ma się pojawiać reklama oraz na jakich stronach. ( Przykład. Reklamodawca User 1 – Wyświetlanie reklamy w kategoriach tematycznych zaznaczam sobie np. biznes , internet potem wybieram na jakich stronach ma pojawić się reklama i tam np. zaznaczam jakieś 5 np. nazwa1.pl, nazwa2.pl oraz nazwa5.pl).Chce dla każdego reklamodawcy tworzyć grupę kampanii w zależności od modelu emisji reklamy CPM, CPU, CPD, ATT. Jak się skończy robie mu nową przy starych kampaniach z 60 dni trafiają do archiwum. Chce z każdym wydawcą ustalać cenę za modele emisji reklamy które będą zapisywane w systemie. ( np. Wydawca określa stawki admin akceptuje gdy chce zmienić ceny wysyła powiadomienie do admin. ).
Statystyki powinny być w dwóch typach jedne dla wydawcy drugie dla reklamodawcy. Dla wydawcy i administratora mają być z funkcjami jak xannstat.com. Jeśli chodzi o reklamodawce to statystki przebiegu reklamy - zliczanie odsłon i unikalnych kliknięć w banery, obliczanie efektywności CTR statystki przebiegu reklamy.
Dodawanie, edytowanie, usuwanie reklam przez administratora i reklamodawce z tym że reklamodawca może usuwać i edytować ale musi mieć potwierdzenie od admin. Przy reklamach graficznych dodawanie reklamy ma być przez upload plików lub przez kod html, java script. Jeśli chodzi o reklamę kontekstową wyświetlanie w postaci jak Google AdSense, Adkontekst u ustalanie tu wyglądu wielkości czcionki itp.
Jeśli chodzi o wydawce chce aby posiadały pełne statystki z emitowanych kampanii reklamowych CPM, CPU, CPD, ATT ilość wyświetleń z każdego dnia i potem sumowane z całego miesiąc. By było wiadomo ile zarobił. Oczywiście reklamy moje prywatne nie będą liczone do zarobku wydawcy może być tylko informacja ze np. takie reklamy był wyświetlane.
Moduł klienci
Zarządzanie bazą klientów.
Utrzymywanie kontaktu z klientami za pomocą funkcji wysyłania wiadomości e-mail.
Moduł emitowania reklam graficznych i kontekstowej.
Cztery modele emisyjne:
Zliczanie odsłon i unikalnych kliknięć w banery, obliczanie efektywności CTR
Obsługa banerów w formacie Flash, jpg,gif itp.
Funkcja banerów pływających
Możliwość określenia reklamy alternatywnej (np. Google AdSense, Adkontekst)
Wyświetlania banerów w kilku miejscach na stronie dzięki strefom
Programowalny start kampanii
Model emisyjny zakłada w jaki sposób będzie następowało rozliczenie za emisję reklamy.
CPM (Cost Per Mille) - koszt za tysiąc, w tym modelu podstawą rozliczenia jest 1000 odsłon danej formy reklamowej.
CPU (Cost Per User) - koszt na użytkownika, ten model określa zrealizowanie konkretnej liczby skierowań unikalnych użytkowników poprzez kliknięć w kreację reklamową, która zaprzestanie być wyświetlana w chwili osiągnięcia zamierzonych skierowań.
CPD (Cost Per Day) lub FF (Flat Fee) - koszt na dzień, opłata za z góry określony czas emisji reklamy.
ATT (All The Time) - wykorzystując ten model reklama będzie wyświetlana nieprzerwanie od daty startu kampanii
Chce również określać target reklamy np. o jakie godzinie ma się wyświetlać reklama i w jakim dniu.
Oferty lub pytania proszę kierować na e-mail blackwebs@gazeta.pl