Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: zielony!!!pomocy!!1
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
eS...
[color=blue][/color]witam
jestem zielony z msql.
powiedzcie mi
w czym mam robic baze [notatnik, phpmyadmin (jeśli tak to jak)]
ponieważ przeczytałem z 20 kursów i nie wiem o co BE sad.gif :cry: :?: :?: [/b]
itsme
poszukaj phpMyAdmin - skrypty php do obslugi mySQL
poszukaj mysqlFRONT - aplikacja pod WinShita do obslugi mySQL ja znalazlem ja na www.home.pl szukaj a znajdziesz

o notatniku zapomnij, chyba ze napiszesz tam zapytanie tworzace cala baze i wyslesz je skryptem php
mysql_query($zapytanie_ktore_tworzy_tabele); - tylko nie zapomnij o
mysql_connect ("localhost", "login", "haselko");
mysql_select_db("nazwa_Twojej_bazy");
[fisher]
W sieci jest sporo kursow nt. MySQL
m.in ten ponizej
http://webcity.pl/kursy.php?k=mysql

Poza tym polecam skombinowac phpMyadmina i nie lamentowac tylko wziasc sie za niego. To jest przeciez proste i mozna sie przy okazji nauczyc, bo przeciez phpMyadmin pokazuje kwerendy SQL ktorych uzyl do wykonania danego dzialania
eS...
no tak mam swoją pierwszą baze danych
adresy e-mail
id
ksywka
adres e-mail
no i co teraz z tym sobie moge zrobić??
jak to uzyc na stronce??
itsme
Kod
$polaczenie=mysql_connect ("localhost", "login", "haslo");

mysql_select_db("Nazwa_Twojej_bazy");

$pytanie="Select * From nazwa_tabeli_gdzie_trzymasz_dane ORDER BY nick";
* - oznacza ze sciagasz wszystkie dane z calej tabeli, jezeli chcesz tylko wybrane pola to piszesz zamiast * np. id, email, nick;
ORDER BY NICK - oznacza poukladanie danych w kolejnosci wg. pola nick
Kod
$i=1;

$wynik=mysql_query($pytanie);

echo"<Table><TR><TD>LP</TD><TD>NICK</TD><TD>Email</TD></TTR>";

while($user= mysql_fetch_object($wynik))

{

echo "<TR><TD>$i</TD><TD>$user->nick</TD><TD><a href="mailto:$user->nick?subject=temat_emaila">$user->nick</a></TD></TR>";

$i++;

}

echo "</TABLE>

$i - kolejny nr LP