Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [www][gra] Need For Drift
Forum PHP.pl > Inne > Oceny
foxbond
Chciałbym wam zaprezentować moją grę via WWW - Need For Drift

Proszę o ocenę wyglądu i zabezpieczeń jak i ocenę pomysłu winksmiley.jpg

Kod gry jest w 60% napisany obiektowo (jądro, sterownik DB, tpl) ale są niestety elementy strukturalne (moduły)

Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł odnośnie wyglądu prosiłbym od razu o wskazówkę jak to zrobić, ponieważ w CSS jestem trochę kiepski.

Konta testowe:
Login: test1 | test2
Hasło: test123 | 654321
Serwer: 1 | 1

P.S. Wiem, że nie da się zalogować przy wyłączonym JS ! Naprawię to w wolnym czasie.
P.S.2 Jekby ktoś się pytał dlaczego tak mało graczy, to piszę, że zmieniła się mechanika gry (mniej gotówki za wyścig itp.)
więc musiałem usunąć wszystkie konta, chociaż będzie można pobrać specjalny bonus.

EDIT:
Strona generuje się szybko! (time<0.2)
Można to sprawdzić w lewym górnym rogu naciskając klawisz "`" lub "~"
Chciałbym się dowiedzieć jaka jest wasza opinia odnośnie systemu poczty w grze. Widok poczty (standard <->dymki) Można zmieniać w ustawieniach
EDIT2:
Denerwujący preloader (jak i chat) można wyłączyć w ustawieniach.
r4xz
"Przepisz kod z obrazka. Nie możesz przeczytać? Odśwież."
człowieku, nie grzesz
bold
Poza tym skoro masz szablon niewykonany przez ciebie, nie widzę sensu, żeby oceniać wygląd...
foxbond
Niby tak, ale wprowadziłem dużo poprawek.
Wygląd to nie tylko szablon to także obrazki, ułożenie elem. na stronie...
Wicepsik
Nazwy broni, pancerzy i ich wygląd ściągnięty z gry The Crims

Crozin
Cytat
Gra jest napisana w 60% obiektowo
Cytat
Classes loaded: 5


Swoją drogą: popracuj nad polszczyzną.
foxbond
Cytat(r4xz @ 2.01.2011, 12:20:28 ) *
"Przepisz kod z obrazka. Nie możesz przeczytać? Odśwież."
człowieku, nie grzesz


Mam zamiar zrobić zaawansowaną capatchę więc od razu tak napisałem...

Cytat(Wicepsik @ 2.01.2011, 15:20:42 ) *
Nazwy broni, pancerzy i ich wygląd ściągnięty z gry The Crims


Nigdy nie grałem w tą grę ale sprawdziłem i w najbliższym czasie zmienię na swoje. (Już ja dam nauczkę temu co mi to wysłał "[...]To w 100% moja praca[...]Męczyłem się z obróbką tych obrazków[...]"


Cytat(Crozin @ 2.01.2011, 15:55:49 ) *
Swoją drogą: popracuj nad polszczyzną.


To w moim poście poprawiłem, według mnie "Classes loaded" lepiej brzmi (bardziej mi się podoba ;D)

Zaproponuje ktoś jakiś sposób na darmową, skuteczną reklamęquestionmark.gif
Crozin
O polszczyźnie mówiłem w kontekście tekstów na tej stronie. Pełno błędów, głównie składniowych i interpunkcyjnych. Natomiast to Classes loaded było w kontekście "60% obiektowego kodu", co oznacza, że zapewne Twój kod nie ma kompletnie nic z OOP wspólnego.

Cytat
Zaproponuje ktoś jakiś sposób na darmową, skuteczną reklamę
Taka nie istnieje, poza jedną, gdy produkt jest dobry ludzie o nim mówią - ale ten niestety taki nie jest i szczerze wątpię by kiedykolwiek był.
vtuner
Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 10:51:56 ) *
Strona generuje się szybko! (time<0.2)

Chyba nie smile.gif
Cytat
Generating time: 1.55264401436s


Cytat
SQL queries: 8

Jedna osoba zalogowana i aż 8 zapytań? Aż się boje pomyśleć ile byłoby ich, gdyby grało 100 osób (czego oczywiście życzę smile.gif ). Tak się tylko zastanawiam co pobiera te 8 zapytań skoro na stronie głównej (po zalogowaniu i odświeżeniu (za pierwszym razem zrozumiałbym)) nie masz żadnych dynamicznych danych? A nawet jakbyś miał to pokusiłbym się o żądanie za pomocą AJAX w celu ich pobrania.


Powiedz mi jedną rzecz. Masz załączoną bibliotekę jQuery, to po co odwołujesz się do elementów za pomocą:
Kod
document.getElementById(item)
document.onkeydown
d.style.display = "block";

To jest dosyć ciekawe:
Kod
var Q = jQuery;

Mógłbyś mi wytłumaczyć w jakim celu to jest?

Widzę, że trochę liznąłeś HTMLa i usłyszałeś gdzieś, że tabelki są bee i powinno się stosować DIV i inne, ale nie do końca wiesz jak to stosować. Przykład: Po co stosować tabelkę, aby wyświetlić tekst obok obrazka? Radzę zapoznać się z parametrami hspace, vspace w tagu IMG.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 10:51:56 ) *
Kod gry jest w 60% napisany obiektowo (jądro, sterownik DB, tpl)

Cytat
Classes loaded: 5

Bardzo ciekawe. Obiektowo masz na myśli, że jest klasa obsługująca sobie połączenia z bazą, jest klasa do includowania szablonu i wszystkie klasy razem includujesz do jednego pliku?
Jeżeli ta liczba "5" nie kłamie, tzn jeżeli faktycznie ładuje się 5 klas to sorry, ale obiektowo to raczej nie jest, tylko tak jak napisałem linijkę wyżej.

BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju smile.gif
foxbond
Cytat(Crozin @ 2.01.2011, 20:20:51 ) *
O polszczyźnie mówiłem w kontekście tekstów na tej stronie. Pełno błędów, głównie składniowych i interpunkcyjnych. Natomiast to Classes loaded było w kontekście "60% obiektowego kodu", co oznacza, że zapewne Twój kod nie ma kompletnie nic z OOP wspólnego.

Taka nie istnieje, poza jedną, gdy produkt jest dobry ludzie o nim mówią - ale ten niestety taki nie jest i szczerze wątpię by kiedykolwiek był.

To się nazywa opinia...
... Jednak na tle innych gier tego typu (race, street-race, xracer) pomimo lekkiego 'burdelu' w kodzie HTML/CSS/JS gra wypada raczej dobrze

Odnośnie classes loaded:
Jest to licznik zincludowanych (śćiślej requir-owanych) plików x.class.php
Czyli mam:
1.smarty
2.enginev3
3.shoutbox
4.fox_db
5.fox_optimizer
i... wychodzi 5.

Cytat(vtuner @ 2.01.2011, 21:05:51 ) *
Powiedz mi jedną rzecz. Masz załączoną bibliotekę jQuery, to po co odwołujesz się do elementów za pomocą:
Kod
document.getElementById(item)
document.onkeydown
d.style.display = "block";

To jest dosyć ciekawe:
Kod
var Q = jQuery;


Mógłbyś mi wytłumaczyć w jakim celu to jest?


Powodów jest kilka:
-brak modernizacji starych elementów kodu
-Cząstkowa wiedza jQuery (większość nauczyłem się z przykładów np $.ajax z klasy shoutboxa)
Co do Q to już moje przyzwyczajenie, bo wykorzystywałem znak $ w innej mojej pracy i mi się zaczeło mylić worriedsmiley.gif

Odnośnie czasu ładowania:
Przy pierwszym zalogowaniu pobierane są dodatkowe informacje takie jak powiadomienia, lista broni, lista wyścigów.
Są one odświeżane co 1godz. (To także wyjaśnia nieco dużą listę zapytań)
Na moim komputerze testowym ( Pentium III 600MHz, 256RAM, WebServ, Chrome, Pajączek) strony (nie licząc pierwszego uruchomienia) ładują się po 0.2 sek.
Darmowy hosting i to w godzinach szczytu nie jest dobrym miejscem na pomiary...

Jeszcze do zapytań SQL: shoutbox+licznik zalogowanych+dane użytkownika+dane sam. użytkownika + mysql_connect + mysql_select_db + mysql_close

Cytat(vtuner @ 2.01.2011, 21:05:51 ) *
BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju smile.gif

Masz na myśli info na stronie 'twórcy' ?
Wicepsik
Cytat(vtuner @ 2.01.2011, 21:05:51 ) *
BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju smile.gif

Może teraz zrozumiesz biggrin.gif
vtuner
Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
... Jednak na tle innych gier tego typu (race, street-race, xracer) pomimo lekkiego 'burdelu' w kodzie HTML/CSS/JS gra wypada raczej dobrze

Raczej nie.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Odnośnie classes loaded:
Jest to licznik zincludowanych (śćiślej requir-owanych) plików x.class.php
Czyli mam:
1.smarty
2.enginev3
3.shoutbox
4.fox_db
5.fox_optimizer
i... wychodzi 5.

No czyli obiektowe w kontekście jaki opisałem w poprzednim poście.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Przy pierwszym zalogowaniu pobierane są dodatkowe informacje takie jak powiadomienia, lista broni, lista wyścigów.
Są one odświeżane co 1godz. (To także wyjaśnia nieco dużą listę zapytań)

To tym bardziej powinny one być pobierane przez request AJAX.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Na moim komputerze testowym ( Pentium III 600MHz, 256RAM, WebServ, Chrome, Pajączek) strony (nie licząc pierwszego uruchomienia) ładują się po 0.2 sek.
Darmowy hosting i to w godzinach szczytu nie jest dobrym miejscem na pomiary...

A wiesz kogo tak na prawdę interesuje jak to działa na Twoim komputerze. To ma dobrze działać na serwerze (chyba, że Twój komputer to serwer, ale w tym wypadku nie)

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Masz na myśli info na stronie 'twórcy' ?

Bez komentarza...
emajl22
A ja utknąłem, bo mam 8 energii ze 100, hajsu na minusie i nie mam jak odpocząć. winksmiley.jpg
Crozin
Cytat
To tym bardziej powinny one być pobierane przez request AJAX.
Niby po co? Żeby jeszcze bardziej wydłużyć czas ładowania strony i obciążyć serwer? Zresztą jeżeli przy tak nieobciążonym serwerze, który zapewne ma pustą bazę danych są takie problemy z wydajnością to problemem jest z dupy napisany kod.
vtuner
Przecież możesz ustawić rozpoczęcie requesta po załadowaniu strony. Swoją droga, że kod na pewno nie jest idealny.
Crozin
Cytat
Przecież możesz ustawić rozpoczęcie requesta po załadowaniu strony.
Od strony użytkownika: dane rozpoczną ładować się dopiero kilka sekund po zładowaniu się "szkieletu" strony, wczytywać się też trochę będą = będę czekać dłużej na dane, które powinny być dostępne od razu.
Od strony serwera: kolejne żądanie do obsłużenia, jedynie opóźnione nieco w czasie = większe obciążenie maszyny.
foxbond
Cytat(Crozin @ 3.01.2011, 14:17:09 ) *
Zresztą jeżeli przy tak nieobciążonym serwerze, który zapewne ma pustą bazę danych są takie problemy z wydajnością to problemem jest z dupy napisany kod.


Nieobciążony serwer (mysql)? Chyba żartujesz.
Baza danych zajmuje 2Mb (same dane) gdyż stoi na niej jeszcze silnik Xnova.

Wordpress na pewno znacie, a czysty ładuje się 5 razy wolniej niż moja gra (na tym serwerze)

P.S. Aby nie dawać pustych słów w najbliższym czasie zainstaluje wordpressa i niedowiarki sami sprawdzą czas


Dziękuje wszystkim za opinie (te negatywne szczególnie party.gif )
Zajmę się optymalizacją kodu. (dane statyczne na plikach [na tym hostingu to mysql zwalnia, a sam serwer jest szybciutki ;D])
Cypherq
Nie porównuj, fakt faktem ciężkiego, ale rozbudowanego i uniwersalnego Wordpressa z jakimś szkieletem gry online...
Crozin
Cytat
Nieobciążony serwer (mysql)? Chyba żartujesz.
Baza danych zajmuje 2Mb
Hmmm... ten serwer to na Nokii 3310 stoi, że 2 MiB-owa baza danych ma go obciążyć?
foxbond
Trochę źle się wyraziłem mówiąc, że baza ma 2MB i to ją obciąża. Sama baza mysql w cba jest potwornie obciążona.
Zwykły insert około godz 20 trwa wieki.


Pomimo zgryźliwych uwag jestem zadowolony bo NIKT nie znalazł jakiejkolwiek luki w zabezpieczeniach guitar.gif

P.S. Nie pytajcie się dlaczego ukryłem niektóre rzeczy na screenie.
Crozin
Faktycznie, jeżeli to zapytanie było wykonane w normalnych warunkach, to... zmień serwer, wykosztuj się chociażby te 30zł/rok by to normalnie działało.

Cytat
Pomimo zgryźliwych uwag jestem zadowolony bo NIKT nie znalazł jakiejkolwiek luki w zabezpieczeniach
A ktoś takiej szukał?
Spawnm
po co szukać dziur skoro i bez nich wiele podstron nie działa...
frytek92
Zacznijmy od tego że przy 10 userach online już bedziesz miał problem z aplikacją, serwer który posiadasz jest jak najbardziej beznadziejny zainwestuj w coś lepszego jeżeli coś chcesz działać, nie rozumiem też po co tutaj jest konto premium gra nie ma okreslonej fabuły co jest dużym błedem zrób jakis samouczek wchodze i nie wiem o co tutaj chodzi

Ocena : 2/10

Pozdrawiam
MateuszS
Dobra mniejsza z tym, ludzie, ale jaki polonez pojedzie 130km/h!
Wicepsik
Cytat(MateuszS @ 9.01.2011, 18:21:35 ) *
Dobra mniejsza z tym, ludzie, ale jaki polonez pojedzie 130km/h!

Taki z dopalaczem nitro
MateuszS
Wtedy dopiero może by z miejsca ruszył...
Damonsson
offtopic.gif
Żyjesz stereotypami widzę...

wersja 1500 turbo:
prędkość ponad 200km/h
niecałe 9s do 100km/h
MateuszS
Też grałem w Polonez Racer.
Damonsson
Nie gram w gry komputerowe ;P
Po prostu coś mi świtało w głowie, że Polonez miał sportowy model, a że pamięć słaba to skorzystałem z googli.

Strona na tyle kiepska, że lepiej popisać o Polonezach, niż oceniać haha.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.