Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Algorytmy sortowania równoległego - praca inżynierska
Forum PHP.pl > Forum > PHP
dyziak
Witam,

Studiuję informatykę. Właśnie zabieram się za pisanie pracy inż. Zainteresował mnie temat/zagadnienie ogólne - Algorytmy sortowania równoległego. Uważam, że programowanie równoległe jest ciekawe i jednocześnie trudne - a więc to co lubie:-). Chciałbym stworzyć i rozwiązać jakiś problem w oparciu o php/java. Myślałem o sortowaniu dużych ilosci danych w bazach danych i/lub praca pod katem obliczenia złożoności - czy też stworzenia samej aplikacji i analizie wybranego algorytmu bądź też porównania algorytmów w ogóle równoległych (sortujących) z tymi działającymi sekwencyjnie - pod kątem złożoności.

Nie wiem czy nie błądzę, nie pakuje się w kanał. Nigdy nie programowałem równolegle, ale jestem ambitny. Lubię się uczyć. Szczególnie, że od długiego czasu rozwijam swoje umiejętności w php - doskonale się przy tym bawię:- )

Być może ktoś z Was wskaże mi jeszcze inny kierunek mojej pracy /przy założeniu ze pracuje w php na algorytmach równoległych sortujących/. Bardzo proszę o zweryfikowanie moich wątpliwości. Chcę pójść do promotora z konkretnym pomysłem. Zależy mi na Waszej opinii.

Pozdrawiam i z góry dziękuję :- )

Nie uzyslałem odpowiedzi na powyższy post: (
ok, w takim razie powiedzcie mi, czy programowanie równoległe, współbieżne jest w ogóle możliwe w php ??
thek
Aby programować równolegle, musi istnieć komunikacja między maszynami/procesorami. Aby robić współbieżnie, musi istnieć aplikacja przynajmniej dwuwątkowa i musisz wątki synchronizować. PHP samo w sobie nigdy nie było myślane jako wielowątkowe. To skrypt, który przechodzi od punktu A do B jako jedna całość. Może po drodze coś odpytać poprzez http korzystając z odpowiednich metod, ale na tym się kończy. Jeśli chcesz naprawdę złapać za temat, to idź w stronę wielowątkowej Javy lub bibliotek C do prawdziwego zrównoleglania procesów, takich jak MPI.
darko