Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gry, gierki i języki
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Adi32
Witajcie,

zacząłem ostatnio z nudów tworzyć rożne rzeczy, przyszło mi do głowy napisanie prostego tetrisa a jako, że jestem programistą PHP to napisałem prototyp w JS.
Wiem, że JS nie jest językiem do takich rzeczy jednak nie sądziłem, że spodoba mi się pisanie prostych gierek.
Teraz mam problem tego typu, że JS na prawdę się do tego nie nadaje, co bym nie próbował rozwinąć, dodać możliwości itp. to JS nie daje rady.

Link:
http://cms.freeline.pl/tetris.php

i takie coś na szybko (sterowanie: awd)
http://cms.freeline.pl/gra.php

A teraz o co mi chodzi...

Zastanawia mnie jaki czas musiałbym poświęcić aby zrobić jakąś "normalną" gierkę, i w jakim języku?

Nie musi to być aplikacja przeglądarkowa, zależy mi na szybkim nauczeniu się języka.

Z JAVA nigdy nie miałem nic wspólnego.
Z FLASHem i ActionScript też nie ale od dawna planuje to zmieić.
W C++ napisałem kilka aplikacji sieciowych.

Może coś poradzicie?

Pozdrawiam - Adrian
Crozin
To Ty nie dajesz co najwyżej rady, bo JS jak najbardziej sobie z "grą" pokroju tetrisa poradzi.

W każdym z tych języków możesz to zrobić.
Adi32
Cytat(Crozin @ 4.04.2012, 16:43:33 ) *
To Ty nie dajesz co najwyżej rady, bo JS jak najbardziej sobie z "grą" pokroju tetrisa poradzi.

W każdym z tych języków możesz to zrobić.

Przy każdym ruchu JS musi sprawdzić czy istnieje kolizja, to jest obciążające ale z tym jeszcze JS sobie radzi, niewiele ponadto.
Ja twierdzę, że JS nie jest najlepszym językiem do gier.
Nie napisałem, że chce robić tetrisy tylko coś bardziej zaawansowanego i jestem pewien, że są lepsze języki niż JS.
Wiem, że mogę takie rzeczy robić w każdym z tych języków, jednak sądziłem, że któryś będzie się nadawał bardziej i dlatego postanowiłem napisać.
cojack