Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: jak tworzyć zapytanie
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
kostykiewicz
Witam,
jestem studentką pielegniarstwa na jednej z polskich uczelni mam do was pytanie, jako że nie znam się zabardzo na tym a staram się pojąć chociaż jest to dla mnie trochę trudne bo nie jest to moja dziedzina zwracam się do was z prośbą o pomoc w zadaniach jakie dostałam od naszej pani doktor z baz danych.

Poniżej umieszczam plik pdf zadaniami.
Zrobilam zadania od 1 do 10 natomiast z zadaniem 11 mam problem bo nie wiem jak sobie z nim poradzic bardzo prosze o pomoc bede niezmiernie wdzieczna.

Plik z zadaniami pdf LINK TutAJ
plik z jakiego korzystalam do tworzenia bazy danych uzytkownikow: link

Np. yadanie 12 i 13 zrobilam tak i wyszlo mi dobrze

Kod
12. select nazwisko, id_zesp
from pracownicy
where id_zesp = 20
and (nazwisko LIKE 'M%'
or nazwisko LIKE '%SKI')

13. select nazwisko, etat, placa_pod/240 AS DNIOWKA
from pracownicy
where placa_pod >= 800
and ( etat = 'PROFESOR'
or etat = 'DYREKTOR' )
order by DNIOWKA ASC
maly_swd
  1. SELECT ID_PRAC, ID_SZEFA, NAZWISKO, PLACA_POD FROM PRACOWNICY WHERE ID_SZEFA=100 AND PRACA_POD>1000
sazian
pisane z palca więc mogą być jakieś błędy/literówki

11)
Jeśli to puste pole to NULL to wtedy
  1. SELECT ID_PRAC, ID_SZEFA, NAZWISKO, PLACA_POD
  2. FROM PRACOWNICY
  3. WHERE ID_SZEFA IS NOT NULL AND PRACA_POD>1000

12)
wygląda dobrze

13)
myślę że tu autorce chodziło o użycie operatora IN - a dokładnej jego negacji czyli NOT IN
  1. SELECT NAZWISKO, ETAT, PLACA_POD/240 AS DNIOWKA
  2. FROM PRACOWNICY
  3. WHERE
  4. ETAT NOT IN ('ADIUNKT','ASYSTENT','STAZYSTA')
  5. AND NOT (PLACA_POD>=400 AND PLACA_POD<=800)
  6. ORDER BY DNIOWKA

mogło też chodzić o użycie operatora BETWEEN dla przedziału
  1. SELECT NAZWISKO, ETAT, PLACA_POD/240 AS DNIOWKA
  2. FROM PRACOWNICY
  3. WHERE
  4. ETAT NOT IN ('ADIUNKT','ASYSTENT','STAZYSTA')
  5. AND NOT BETWEEN PLACA_POD 400 AND 800
  6. ORDER BY DNIOWKA

14)