Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: problem z polskimi znakami
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
cyper
Jak widzicie jestem nowy i zupełnie zielony w tym temacie, otóż mam prostą bazę id, tekst, data. Gdy wstawiam dane z wiersza poleceń wszystko jest w porządku. Natomiast gdy próbuję je wyświetlić na stronie www pojawiają mi się znaki zapytania, również gdy dodaję poprzez formularz pojawiają mi się znaki zapytania na stronie i w bazie. Zmieniałem w my.ini default-character-set=latin2 jak również próbowałem
SET NAMES latin2;
SET CHARACTER SET latin2;
ale ciągle to samo, czy mógły ktoś napisać jak to zrobić by było dobrze?

/////////////////////////////////
natomiast gdy dodałem takie oto linie zaraz po połączeniu z bazą w pliku php
mysql_query("SET NAMES latin2") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query("SET collation_connection = latin2_general_ci") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query("SET CHARACTER SET latin2") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query(" set character_set_connection=latin2") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query(" set character_set_client=latin2") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query(" set character_set_database=latin2") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query(" set character_set_results=latin2") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query(" set character_set_server=latin2") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query(" set collation_database=latin2_general_ci") or die("Query failed : " . mysql_error());
mysql_query(" set collation_server=latin2_general_ci") or die("Query failed : " . mysql_error());

to na stronie wszystko jest w porządku a w bazie pojawiają się krzaczki.
FiDO
Nie podales wersji MySQL'a, ale wnioskuje z tego co podales, ze conajmniej 4.1.
Sprobuj dodac do my.ini takie linijki:
Kod
default-character-set=latin2
collation-server=latin2_general_ci
character-set-server=latin2