Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [pytanie]php 6.0.0-DEV
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Cysiaczek
Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat przesłaniania metod.
Problem napotkałem w wersji php 6.0.0-DEV (CVS)
Zdaje sobie sprawę, że jest to wersja deweloperska i wszystko w niej może ulec zmianie.

Na początek kod:
  1. <?php
  2. class A {
  3.  
  4. function test($foo){}
  5. }
  6.  
  7. class B extends A {
  8.  
  9. function test(){}
  10. }
  11.  
  12. $instance=new B();
  13.  
  14. // Fatal error: Declaration of B::test() must be compatible with that of A::test() in (...)
  15. ?>

Oczywiście powyższy kod działa w php 5 poprawnie i nie generuje żadnych błędów.

Zastanawiam się, czy to błąd, niedopracowanie, czy też czeka nas zmiana? Powyższy mechanizm jest dość często stosowany przez programistów. Czy taka zmiana jest logiczna? Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam.
tiraeth
Nie znam się za bardzo na OOP ale może stała protected pomoże ?
Cysiaczek
Protected niestety nie pomoże. Jedyny przypadek jaki działa, to ustawienie
  1. <?php
  2. class A {
  3. private function test(){}
  4. }
  5. ?>

Jednak wówczas dla klas potomnych ta metoda w ogóle nie istnieje, więc nie ma czego przesłaniać - jest deklarowana jako nowa metoda.
Ozzy
lista argumentów się nie zgadza
batman
@Ozzy ma rację. Z informacji, które udało mi się wygrzebać w necie (a nie było tego dużo - za wcześnie by podniecać się php 6 winksmiley.jpg ), można nadpisywać metody o takiej samej ilości parametrów. Jeśli ustawisz metodę jako prywatną, wówczas klasa potomna nie będzie mogła się do niej odwoływać i nie będzie konfliktu w parametrach.

Moim marzeniem jest możliwość deklarowania dowolnej ilości metod o takich samych nazwach, lecz różniących się parametrami winksmiley.jpg

Inną ciekawostką, którą znalazłem, jest to, iż utworzenie obiektu B, który dziedziczy po A, spowoduje wywołanie konstruktora z klasy A.
NoiseMc
Cytat