athabus
5.12.2006, 13:35:41
Witam,
ciągle szukam dla siebie Frameworka. Jako, że do tej pory raczej tworzyłem swoje rozwiązania i wykorzystywałem pojedyncze klasy z PHPClasses nie mam za bardzo doświadczenia aby samemu odpowiedzieć sobie na pytanie który framework wybrać.
Pobieżnie przejrzałem wszystkie ważniejsze i zdecydowałem się na Zend Framework lub Code Igniter. CI jest ogólnie super - w zasadzie spełnia wszystkie moje wymagania -> jest prosty, szybki i łatwy do nauczenia. W zasadzie ma dla mnie jedną podstawową wadę - sposób ładowania obiektów, który sprawia, że Eclipse nie może podpowiadać składni. Podpowiadanie jest dla mnie bardzo ważne bo bardzo przyspiesza pisanie - nie lubie przeszukiwać kodu w poszukiwaniu nazwy jakiejś metody.
Z tego co widzę w Zendzie inicjowanie obiektów odbywa się tradycyjnie przy użyciu new także, Eclipse będzie podpowiadać składnie. Tyle tylko, że słyszałem z kolei, że ten Framework nie jest jeszcze "ukończony".
Pytanie zatem co w tym Frameworki nie działa /nie do końca działa, a co będzie mi potrzebne. Oczywiście mowa o klasach "podstawowych' typu obsługa Db czy filtr danych pochodzących od użytkownika.
Czyli innymi słowy czy w ZF da się już tworzyć czy to tylko na razie taka wczesna beta.
No i oczywiście, który waszym subiektywnym zdaniem jest lepszy ZF czy CI.
PS. celowo nie daje na Gotowe Skrypty bo bardziej chodzi mi o opinie niż rozwiązanie konkretnego problemu.
Sabistik
5.12.2006, 14:11:50
Cytat
Czyli innymi słowy czy w ZF da się już tworzyć czy to tylko na razie taka wczesna beta.
hehe, to nawet jeszcze beta nie jest, tylko preview release. Dużo jeszcze nie ma i dużo zostanie zmienione. Ja jednak już go wykorzystywałem w małych projektach i jestem bardzo zadowolony. Mi osobiście się podoba. Pamiętaj tylko że ma jak na razie sporo błędów.
http://framework.zend.com/wiki/display/ZFD...Management+Team
athabus
5.12.2006, 16:46:33