ogorek
6.03.2007, 04:12:56
Witam.
mam taki projekt.
jestem na etapie kończenia aukcji internetowej. potrzebuje teraz aby w momencie kiedy aukcja sie konczy, skrypt wysłał emaila do osby która wygrała aukcje oraz do osoby która wystawiła aukcję że wygrał ten a ten.
problemem moim jest że nie wiem jak napisac skrypt gdzie "aktorem" jest czas. znaczy się ze np. aukcja konczy sie 10-tego marca 2007 o godzinie 10:00 - chciałbym aby skrypt sam wysłał info (emaila) że aukcja zakończyła się, poradze sobie z ustaleniem od kogo do kogo - tylko nie wiem kompletnie jak ugryźc ten czas..
phpion
6.03.2007, 06:27:11
Skrypt mu sie automatycznie uruchamiac wskazanego dnia o wskazanej godzinie; w tym celu musisz dokonac odpowiednich wpisow z crontab'ie.
ogorek
6.03.2007, 15:57:12
hmm...
może jestem początkującym bo nie bardzo załapałem o co Ci chodzi...
najpierw myślałem żeby poszukać w manualu mysql-a, ale tam nie znalazłem odpowiedniej funkcji (mam na myśli wyzwalacze-triggery)..
napisz mi coś więcej o "CRONTAB'IE" ? będę wdzięczny.
cześciowym rozwiązaniem mojego problemu jest wysyłanie info do wygrywającego w momencie gdy on przebija licytację (wtedy on sam uruchamia odpowiedni skrypt - nie wiedząc o tym oczywiście- czas nie bierze już tutaj udziału)..
no hmm... a może ja nie przedstawiam problemu jasno..
w każdym razie wdzięczny będę za przybliżenie mi tematu "CRONTABLE" - albo wskazanie jakichś materiałów.
~ogorek szukaj pod słowem kluczowym CRON.
Temat poruszany już tak często, że mało kto zechce Ci wałkować to samo setny raz.
Szukaj na forum i w Internecie.
abdiel
6.03.2007, 16:39:07
CRON jest ważnym demonem systemowym, którego zadaniem jest uruchamianie programów cyklicznie lub o określonej porze.
Np. na serwerze gdzie stawiasz stronkę możesz mieć taką opcję. np w cpanel. Jeśli nie masz, możesz wykupić taką usługę na specjalistycznych stronach. Dzięki temu np. wspazkujesz plik, który o tej godzinie, tego dnia itd. ma zostać wykonany.
ogorek
6.03.2007, 16:45:18
all right