Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jaki router wybrać?
Forum PHP.pl > Inne > Komputery i oprogramowanie
hevellius
Witam!!!

Zwracam się z następującą sprawą, potrzebuję kupić pilnie router, jednak nie znam się wogóle na tych sprzętach, może ktoś tutaj będzie mógł mi pomóc, poniżej opiszę wymagania:

- router będzie miał max 4 komputery podłączone(czyli standard)
- jeden z komputerów na którym stoi linux+apache(czyli w sumie serwer:p) byłby przepuszczany na zewnątrz i po podaniu ip innym pokazywała się strona serwera(tutaj mniej więcej wiem jak to poustawiać bo już co nieco czytałem, więc z instrukcją sobie poradzę jak przyjdzie co do czego:p)
- żebym mógł ustawić sobie bezproblemowo panel administracyjny routera na inny port(fajniej by było jakby też można było ustawić inne ip)
- serwer mój stoi na neostrada+noip, więc musi on też mieć obsługę ADSL
- nie zależy mi aż tak bardzo na cenie, więc może to być jeden z droższych modeli
- nie interesują mnie rzeczy typu "na allegro można kupić go tanio jak poszukasz" - w grę wchodzi tylko sklep

czy ktoś może mi polecić taki sprzęt?

pozdrawiam
hevellius
heh, jest tu jeden problem:)

nie ma wbudowanego modemu adsl
rolnix
Miałem identycznie postawione wymagania, kiedy montowałem sobie sieć domową. Rozwiązanie?
PIII 800mhz/128mb ram, na nim parę sieciówek, model\m od neo+ pod usb, NND Linux z apachem/ftpem/resztą potrzebnego śmiecia. Jedyna wada w porównaniu do normalnego routera to większy pobór prądu... poza tym same zalety smile.gif
kszychu
Cytat(rolnix @ 2.11.2007, 09:47:20 ) *
Jedyna wada w porównaniu do normalnego routera to większy pobór prądu...

Pozostałe wady to: hałas, zajmowane miejsce, koszt zakupu sprzętu (zakładam, że ktoś może nie mieć starego PC), skomplikowana instalacja, konfiguracja i obsługa (nie każdy jest miłośnikiem konsoli).
xradar
Osobiście polecam Linksysa Wag200G. Jest tani i niezawodny. Mam go już pare miesięcy i ani razu nie musiałem go resetować. Krótki opis na moim blogu.