Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Hosting czy serwer
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
zibizz1
Witam
Jestem laikiem w tych sprawach więc mam kilka pytań. mam nadzieje że mi ktoś pomoże.

Chciałbym założyć kilka stron internetowych, ale żeby miały końcówki typu .com , .pl a nie jakieś xyz.pl
więc w takim wypadku musze wykupić domene i hosting.(bo na darmowych niestety są jakieś brednie na końcu lub początku)

I mam pytanie czy można podpiąć do jednego hostingu kilka domen ale tak żeby wpisując np strona1.pl i strona2.pl wchodziło na rózne strony na tym samym hostingu czy takie coś można osiągnąć tylko na serwerze dedykowanym?
mike
Cytat(zibizz1 @ 9.04.2008, 19:28:56 ) *
I mam pytanie czy można podpiąć do jednego hostingu kilka domen ale tak żeby wpisując np strona1.pl i strona2.pl wchodziło na rózne strony na tym samym hostingu czy takie coś można osiągnąć tylko na serwerze dedykowanym?
Ogólnie rzecz biorąc: tak, możesz podpiąć kilka domen.
Niemniej jednak w szczegółach musisz pytać hostingodawcę, na którego się zdecydujesz. Może się zdarzyć że hostingodawca nie będzie oferował tej usługi.
l0ud
Tak, da się. Hosting musi tylko obsługiwać parkowanie domen (a nie tylko podczepianie). Niemalże wszystkie hostingi to oferują smile.gif Po podczepieniu domeny utworzy się oddzielny folder dla danej strony.
zibizz1
Czyli jak rozumiem hosting musi mieć np taką opcje:
Parked Domains -Unlimited

A czy macie doświadcznie w zagranicznych hostingach? Bo mam zamiar wykupić coś w stylu tych hostingów:
bluehost.com
lunarpages.com
fastdomain.com
ping 150ms według mnie jest akceptowalnya za taki sam w polsce trzeba by zapłącić z 10 razy więcej

I jeszcze jedno pytanie. Jeżli chciałbym zarejestrować domene .pl to musiałbym ją zakupić na jakimś polskim serwisie. Czy wtedy oprócz zaplacenie za domenę będe musiał zapłacić za transfer domeny?
mike
Cytat(zibizz1 @ 9.04.2008, 20:15:56 ) *