Tompey
13.03.2009, 19:23:40
Witam:)
Czy ktoś wie w czym napisana jest gra seafight? www.seafight.pl
Statki pływają i strzelają do siebie, każdy z graczy ma swój statek.
chciałbym umiec zrobić cos podobnego. Czego powinienem się uczyc? PHP z pewnością... co jeszcze? JavaScript?MYSQL?
W czym można napisać coś co zarządza tym wszstkim?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Tomek
wookieb
13.03.2009, 19:32:25
Flash. Ale tutaj bardziej flash media server.
Spawnm
13.03.2009, 19:32:25
poczytaj o php , mysql i js/ajax .
ajax zapewnia że strona nie musi się przeładować co ruch stateczkiem.
ale jest też możliwość byś zrobił swoją gre w php+mysql+flash.
wookieb
13.03.2009, 19:41:09
Seafight to jest MMORPG. Wszystko idzie na zywo i raczej niemozliwe aby to bylo w php
Spawnm
13.03.2009, 19:42:05
@wookieb->dlatego dodałem ajax
wookieb
13.03.2009, 20:21:45
Ale tutaj nic ci nei da ajax. Przeciez nie bedziesz co 50 ms wywolac phpa ajaxem? Wiesz jak wyglada ta gra?
Spawnm
13.03.2009, 20:24:32
nie.
Zobaczyłem demko i uznałem że to ajax bo kiedyś robiłem coś podobnego tylko 100 razy mniejszego i użyłem tam ajaxa.
wookieb
13.03.2009, 20:25:51
A nie sadzisz ze sie nie sprawdzi? 20 wywołań na sekunde * 500 osób...
Spawnm
13.03.2009, 20:34:19
Nie wiem, może tak... a może nie.
Zobacz że takie gry ja my-fantasy są graficzne, oparte o php , mysql , ajax i działają.
wookieb
13.03.2009, 20:38:45
To już ci mówię, że nie. Teoretycznie da się. A praktycznie nie zadziała dobrze. Poza flashem zostaje jeszcze javafx, lecz chyba flash bedzie prostszym rozwiazaniem tym bardziej ze javafx jeszcze nie jest dopracowana.
Tompey
13.03.2009, 22:28:21
czyli flash lub javafx? hm a co lepsze? moze ta javafx? nowe, może bardziej obiecujące?
Mephistofeles
13.03.2009, 23:21:01
PHP się naucz, nigdy nie zaszkodzi. A o takiej grze nawet nie marz, przynajmniej w tej chwili. Zbyt wysoki poziom na początkującego, sam piszę grę, praktycznie bez grafiki, w PHP oczywiście, i zajmuje mi to już 2 lata a większości funkcji jeszcze brak

.
A z tych dwóch polecam Flasha - wydaje mi się, że będzie prostszy do nauki, no i szybciej się ucieszysz własną grą.
blooregard
13.03.2009, 23:33:52
@Mephistofeles - mozesz cos więcej o tej swojej grze? Bo mnie zaintrygowałeś

Masz to gdzieś udostępnione online?
wookieb
14.03.2009, 01:00:08
Flash.
Bo pegazusowa gierka w javiefx potrafi sie ciac...
Mephistofeles
14.03.2009, 10:06:59
@Blooregard - znasz Sea Dogs/Age of Pirates? Na ich podstawie będzie oparta moja gra, czyli czasy piratów, kilkanaście wysp na archipelagu, można pływać, handlować, walczyć itd. Udostępnionego nie mam, cały czas pracuję nad tym, byłoby już gotowe tylko ciągle coś zmieniam, niedawno przeniosłem się na PDO, więc musiałem poprawić to co napisałem, potem na szablony, teraz własny miniframework, a planuję jeszcze z powrotem wywalić szablony... Chyba za dużo czytam artykułów o wzorcach projektowych, szablonach itp.

.
erix
14.03.2009, 14:40:11
Proszę o poprawienie tytułu zgodnie z zasadami zamieszczania wątków w tym dziale.
Tompey
15.03.2009, 15:29:55
Cytat(Mephistofeles @ 13.03.2009, 23:21:01 )

PHP się naucz, nigdy nie zaszkodzi. A o takiej grze nawet nie marz, przynajmniej w tej chwili. Zbyt wysoki poziom na początkującego...
Zdaję sobie sprawę, że nie od razu Rzym zbudowano i zajmie trochę czasu nim się nauczę. Chciałbym wiedziec jednak czego się uczyc. Chodzi głównie o problem, że wielu graczy gra równocześnie. W PHP mogę zrobic jakieś logowanie, konta graczy itp., ale w czym napisac samą grę?
Nie chce marnowac czasu na naukę czegoś w czym napisac się tego nie da.
Dla maksymalnego uproszczenia to na początek w czym można napisac taką głupkowatą "gre": każdy z graczy gra punkcikiem, który przesuwa się w górę, w dół, w lewo lub w prawo. Jest wielu graczy, którzy mogą się wylogowywac, wtedy ich punkcik znika dla innych grających, a po ponownym zalogowaniu ich punkcik znów pojawia się w tym samym miejscu i znów mogą nim przesuwac.
wookieb
15.03.2009, 15:32:33
Najpierw flash do podstawowej obsługi gry, a obsługa innych graczy to nauka interfejsu flash media server. Zacznij od tego.
Rzecz w tym, że do obrazu głęboka woda. Tym bardziej, że Action Script 3 nie jest taki prosty dla poczatkujacego a wrecz bardzo trudny, wiec to duze wyzwanie.
Nie chce cię zniechęcać jednak informuje tylko ci cię czeka. Ale trzymam kciuki
erix
15.03.2009, 17:47:59
~Tompey: Poprosiłem o coś, zignorowałeś.
edit: otwieram
Tompey
16.03.2009, 16:55:50
Cytat(wookieb @ 15.03.2009, 15:32:33 )

Najpierw flash do podstawowej obsługi gry, a obsługa innych graczy to nauka interfejsu flash media server. Zacznij od tego.

Dzięki:) Właśnie o taką konkretną informację mi chodziło. Gry takie jak warcaby pewnie też w tym można zrobić i dobrze się sprawdzi.
flash i flash media server... no i PHP z pewnością, bo to zawsze przydatne, choćby do rejestrowania graczy.
Czy mógłbyś mi polecić jakiś kurs lub jakąś książkę? Chodzi mi o to jak obsługiwać wielu graczy równocześnie, grających przeciw sobie.
są jakieś fajne kursy w internecie?
Pozdrawiam
Spawnm
16.03.2009, 16:57:49
Tompey
16.03.2009, 17:08:35
o php 5 mam jakąś grubaśną książkę,
chodzi mi głównie o flasha... mam ściągnięty jakiś kurs z internetu, ale marny i tam nic nie ma o tym jak zrobić grę na wielu graczy równocześnie.
wookieb
16.03.2009, 17:17:47
Nie nauczysz się robić gry tak odrazu. Najpierw naucz się Action Scriptu (interfejsem użytkownika). A dopiero potem po wróć po kurs do pisania gier mmorpg. Bo bez podstaw to ty nic nie zrobisz. Ale pamiętaj żebyś uczył się Action Scriptu 3 bo 2 jest mało wydajne. A różnice widać sporą.
Tompey
16.03.2009, 19:06:45
Dzięki:)
Action Script 3. Są w sieci jakieś dobre kursy, czy trzeba jakąś książkę kupic? Jest jakaś godna polecenia?
znalazłem Action Script 3 bible... sądząc po nazwie będzie wyczerpujące... od tego zacząc?
Mam skromne doświadczenie z c++ i z PHP
wookieb
16.03.2009, 19:10:28
Zacznij od internetu.
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=fl...mp;aq=f&oq=Książka to w dalszej przyszłości.
Tompey
16.03.2009, 19:17:27
dziekuje
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.