Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MYSQL] Automatyczne aktualizowanie rekordów co jakiś czas.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
vean
Witam, jestem dość początkującym programistą i od niedawna uczę się programując silnik gry internetowej typu vallheru (pewnie znacie) i mam pewien dylemat, ponieważ nie mam bladego pojęcia jak zrobić aby dane rekordy bazy danych takie jak "Zdrowie" czy "Mana" automatycznie co godzinę się aktualizowały, bez ręcznego uruchamiania skryptu (wstawanie o 3:00 w nocy i uruchamianie skryptu nie wchodzi przecież w rachubę smile.gif ).

Mam nadzieję, że wiecie jak takie coś zrobić. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam, Vean.
Wicepsik
vean
Cytat(Wicepsik @ 18.05.2009, 15:55:18 ) *

Ten Cron to chyba program i w dodatku na Linuxa jeśli dobrze z googli wyczytałem, a mi chodzi o jakiś inny sposób który nie będzie miał problemów z działaniem na serwerach hostingowych dla stron itd. W PHP nie ma opcji żeby coś takiego zrobić?
rzymek01
najłatwiejszym sposobem jest własnie cron, większość hostingów (nawet niektóre darmowe) oferują taką usługę, istnieje możliwość napisania własnego demona PHP, ale po co biggrin.gif
vean
Czyli naprawdę nie ma nic innego niż cron? Bo potrzebuję czegoś pewnego, niezależnego od tego co da mi hosting, czegoś co będzie napisane w języku obsługiwanym przez każdą firmę.
rzymek01
vean, możesz na jednym, pewnym dla siebie hostingu zrobić wiele zadań cron

poczytaj sobie o nim, o poleceniach, bo wyczuwam, że nie do końca łapiesz o co chodzi z Cronem, jesli po przeczytaniu okażę się, że jednak potrzebujesz czegos innego to napisz
vean
Hostingi w przypadku gier internetowych nie są zbyt pewne, no ale poprubuję z Cronem. Dzięki za pomoc sam to bym szukał ze 2h o tym Cronie:)
kefirek
http://www.webcron.pl/
nexis
Jeśli Twój hosting nie ma takiej usługi, to skorzystaj z zewnętrznego, który uruchomi cyklicznie skrypt (np. PHP) na twoim serwerze.
vean