Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: sumowanie wierszy mysql
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
Duo
Witam !
Mam bazę danych gdzie są 2 tabele jedna się nazywa bf1, a druga bf2. Chciałbym, aby z tabeli bf1 wierszami były skopiowane kolumny takie jak:
knife, pistol, sniper, support jak i z drugiej tabeli (bf2) shotgun, smg, rifle, grenade Chciałbym aby z tych dwóch tabeli w bf1 powstała kolumna o nazwie kills gdzie byłby ten wynik

Przedstawię to matematycznie
knife+pistol+sniper+support+shotgun+smg+rifle+grenade= kills

Nie znam się jeszcze dosyć dobrze na mysql, ale próbowałem selectem z jednej tabeli wyciągnąć, próbowałem coś takiego
SELECT (knife + pistol + sniper + support) AS kills FROM bf2

tylko jak jeszcze do tego zsumować tą drugą tabelę? Po wpisaniu tego pojawiła mi się jedna kolumna kills, tylko za bardzo nie wiem jak ją wrzucić do tabeli bf1
Sephirus
Samo sumowanie całości to prosty select z joinem:

(założyłem, że robisz to dla danych użytkowników, których ID znajdują się w polach id_user w obu tabelkach

1. SELECT (bf1.knife + bf1.pistol + bf1.sniper + bf1.support + bf2.shotgun + bf2.smg + bf2.rifle + bf2.grenade) AS kills FROM bf1 JOIN bf2 ON bf1.id_user = bf2.id_user

Jeśli chodzi o przerzucenie tego do pola kills to nawet nie musisz tego robić - bo możesz po prostu wykonywać to zapytanie i masz wynik, a jeśli na tym kills Ci bardzo zależy to proponuje ze względów wydajnościowych przy każdej zmianie jakiegokolwiek parametru w bf2 i bf1 zwiększać o tyle samo bf1.kills - nie będzie potrzeby późniejszych zmian.
Duo
Potrzebuję tylko jednorazowego zsumowania, wcześniej tworząc skrypt popełniłem błąd z czego aktualnie kolumna kills jest źle policzona.

Nie za bardzo wiem jak po tym SELECT (po uzyskaniu zsumowania) wrzucić ją do tabeli bf1.

Pozdrawiam i bardzo dziękuję
Sephirus
Hmm najbezpieczniej będzie zrobić coś takiego przy założeniu że potrzebujesz to zrobić raz:

(dalej zakładam że użytkowników poznajesz po id_user)

1.