Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Podgląd zawartości pliku PHP
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kamil212
Witam, jestem początkującym programistą i chcę się dowiedzieć, czy istnieje jakikolwiek sposób na podejrzenie zarartości pliku PHP?
johny_s
kazdy edytor tekstowy daje Ci taka mozliwosc
kamil212
Zapomniałem dodać, że chcę podejrzeć plik na serverze, np. www.twojastrona.com/index.php
konrados
Jeśli to nie Twoja strona to oczywiście nie, nie da się.
kamil212
A czy byłoby możliwe cos w rodzaju wysłania załącznkia na serwer, który w jakiś sposób pokazałby mi zawartość tego pliku?
d3ut3r
W jakim celu chcesz to zrobić ? generalnie możesz wysłać na serwer plik php który odczyta inny plik php i wyświetli Ci go w formie tekstu, tylko musisz mieć dostęp do ftp/uploadu żeby wgrać ten plik, jeżeli masz dostęp do ftp jest to zupełnie bez sensu bo łatwiej zgrać sobie plik na dysk i otworzyć go dowolnym edytorem smile.gif
kamil212
Poprostu zacząlem się trochę bawić w "hackowanie" i szukam róznych sposobów, jak odczytać dane do MySQL z pliku config.php znajdującego sie w głównym folderze, poprzez wrzucenie załacznika z poziomu forum do folderu /uploads. Da się to jakoś wykombinować?
johny_s
jako poczatkujacemu programiscie z gory mowie ze Ci sie nie uda, a w takich sprawach na tym forum tez na pewno Ci nie pomoze, ale za to prokurator z mila checia sie z Toba zapozna smile.gif
Kshyhoo
Cytat(kamil212 @ 30.05.2012, 17:12:30 ) *
Witam, jestem początkującym programistą i chcę się dowiedzieć, czy istnieje jakikolwiek sposób na podejrzenie zarartości pliku PHP?

Da się podejrzeć źle zabezpieczone skrypty (serwery), udając przeglądarkę. Ale lepiej uczyć się i pisać skrypty samemu.
To forum dla programistów a nie hakerów, więc nie pytaj o takie sprawy, bo poleci banik.

Po za tym, użyj forumowej szukajki, bo temat był już wałkowany kilka razy i są skrawki skryptów nawet.
Spawnm
Nie pomagamy omijać zabezpieczeń, zamykam.