Od razu pragnę zaznaczyć, że jestem kompletnym początkującym jeżeli chodzi o Bazy danych. Można powiedzieć, że zostałem zmuszony do zapoznania się z tym tematem. Moje pytanie tutaj na pewno będzie dla większości was banalne/głupie, lecz proszę zerknijcie na nie okiem. Nie chce gotowych rozwiązań po prostu goni mnie czas a mam wrażenie, że utknąłem na jednej z podstaw.
Sprawa wygląda tak :
Posiadam ksiąke PHP i MySQL Vademecum profesjonalisty wydanie trzecie (2005). Nie przerobiłem jej całej z braku czasu (chociaż wtedy pewnie nie miałbym obecnego problemu).
Zająłem się rozdziałem 27. Tworzenie koszka na zakupy. Wszystkie pliki gotowego projektu umieściłem na hostingu Friko.pl - http://www.sklepprojekt.doprzodu.com/
Kod zawiera funkcje łączące się z bazami danych ksiazka_kz.sql i populacja.sql, obecnie strona nie działa jak powinna ponieważ z mojego punktu widzenia nie ma dostępu do tych baz (komunikat Brak dost�pnych kategorii ).
Domyśliłem się, że nie wystarczy tych baz po prostu wrzucić na serwer ftp. Zalogowałem się na swojego konto na serwisie friko.pl i dodałem bazę danych 1194930_populacja, następnie zalogowałem się
do jej edycji poprzez phpMyAdmin kliknąłem w zakładkę SQL i spróbowałem zimportować bazę danych (zarrówno z ftp jak i z lokazji fizycznej na dysku ) populacja.sql za pomocą tamtejszej opcji.
Wyrzuciła ona błąd :
Zapytanie SQL:
USE ksiazka_kz;
MySQL zwrócił komunikat: Dokumentacja
#1044 - Access denied for user '1350587972_f'@'%' to database 'ksiazka_kz'
Podczas importu bazy ksiazka_kz
Zapytanie SQL:
CREATE DATABASE ksiazka_kz;
MySQL zwrócił komunikat: Dokumentacja
#1044 - Access denied for user '1350587972_f'@'%' to database 'ksiazka_kz'
I tu pojawia się moje pytanie. Czy moje myślenie idzie w ogóle w dobrym kierunku ? Jeżeli tak to co zrobić aby poprawnie zaimplementować te bazy do serwisu ? Jeżeli nie to czy macie jakieś rady?