Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [inne]]Silniki do gry kurs
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
djtomaszq
Czesc. Mam w zamiarze napisanie gry na mojej stronie www w stylu managera pilkarskiego. Zmam html, php, c, css, ucze sie mysql, jquery.

Czy mozecie polecic jakis kurs poczatkujacy od podstaw na pisanie SILNIKOW DO takich gier? Nie chce nic zaawansowanego. Po prostu na poczatku zrozumiec skladnie i techniki pisania. Takie 2+2=4 i dazyc dalej. Zeby od czegos zaczac.

Ktos cos odpowiedniego moze polecic?
Terrorizer
Wpisz sobie w youtube "firehead koduje".
Może nie jest to ideał i trudno to nazwać pisaniem silnika, ale gość opisuje trochę proces pisania gry przeglądarkowej.
Damonsson
Za taką "pomoc" powinien być ban na tydzień, a nie pomógł.

Ciężko o kursy pisania silników gier, bo pisanie silnika pod grę nie różni się niczym od pisania sklepu/cmsa itp. Problem będziesz miał przy konkretnych funkcjach typu generowania terminarza itp. wtedy powinieneś zapytać o know how
Terrorizer
Cytat(Damonsson @ 14.10.2015, 20:08:50 ) *
Za taką "pomoc" powinien być ban na tydzień, a nie pomógł.


Co znowu świrujesz biggrin.gif
Każda pomoc się liczy, w końcu to przedszkole
djtomaszq
Cytat(Damonsson @ 14.10.2015, 20:08:50 ) *
Ciężko o kursy pisania silników gier, bo pisanie silnika pod grę nie różni się niczym od pisania sklepu/cmsa itp. Problem będziesz miał przy konkretnych funkcjach typu generowania terminarza itp. wtedy powinieneś zapytać o know how


Czyli silnik gry to po prostu ify, fory, pętle w php z dodatkiem bazy danych? Jeśli tak to chyba trochę rozumiem jaśniej..

np. Wzoruje się na grze pmanager org tam silnik gry to narzędzie, przez które silnik przelicza wszystkie skille i jakoś je porównuje tworząc przebieg gry i wynik. Czyli rozumiem, że to może być coś na wzór
  1. if (podania[gracz1] > podana[gracz2]) posiadanie[gracz1]+=1;

.. czy dobrze rozumuje?

PYTANIE 1: Co to jest to know how? Poczytam w "googlach" ale dobrze jakby ktoś mi w moim problemie o tym choć wzmiankę powiedział.

Dziękuje za pomoc smile.gif
Damonsson
Dokładnie o to chodzi, dobrze rozumujesz. Najprościej rzecz ujmując dodajesz skille wszystkich graczy jednej drużyny porównujesz ze skillami z drugiej i wiesz która ma wygrać, wynik sobie losujesz, a opis meczu to bajkopisarstwo. Jak zliczysz że drużna A ma duży skill podań, to częściej umieszczasz wpis, że były podania i tak dalej. Jeżeli chciałbyś to przedstawić graficznie, no to jest wyższy level i jeżeli pytasz o podstawy nie masz co się za to zabierać w ogóle.

Know how = wiedzieć jak (coś zrobić). Bo jak zaczniesz samemu próbować tworzyć np. funkcję generowania terminarza to spędzisz nad tym tydzień, a są w sieci przykłady czy osoby, które już to robiły i podpowiedzą Ci jak się zabrać za pisanie konkretnej funkcji.
djtomaszq
.. żeby "nie zabierać się za to w ogóle jeśli pytasz o podstawy" chodzi Ci o "przedstawienie graficzne" czy o pisanie takiej gry?

ogólnie dzięki za pomoc, ukierunkowany już jestem jakkolwiek smile.gif
Damonsson
Przedstawienie graficzne. Pisanie takiej gry to fajny sposób na naukę i zdobycie doświadczenia.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.