Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Podmiana znaków
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
maax990
Witam mam string $str = 'jdjfksaakfsdnfjXXXXdashfadnvlzvlfam' i potrzebuje podmienić w nim kilka liter.Znam początek ale nie znam liter w miejscu które chce podmieniać: kfsdnfjXXXX gdzie kfsdnfj znam a xxxx nie.Jak mogę to zrobić znając część liter oraz ilość liter do podmiany?questionmark.gif
nospor
Najszybciej i najlatwiej
http://php.net/manual/en/function.preg-replace.php

maax990
Dziękuje za szybką odpowiedź, poćwiczyłem wg twojego linka z 4h, umie już zmieniać słowa kasować lub dodawać spacje , zastępować je czymś innym , ogólnie bardzo przydatna lekcja,nie umie natomiast zmusić skryptu do wykonania podmiany x znaków po określonym ciągu , dodam również ze jestem bardzo początkującym w php a ułatwiło by mi to pracę.Z góry dziękuje za dalsze podpowiedzi.
trzczy
Można tak:

.....

albo tak

.{5}

Kropka to dowlny znak niebędący końcem linii.
maax990
ehmm kolejne 4h na probie stworzenia czegoś poległy,za świeży w tym jestem. Pozostanie mi się poddać pewno trzeba poćwiczyć zeby nabrać skila.Prosze mi jeszcze tylko napisać czy poprzez preg_preplace mogę to zrobić w ten sposób że cześć która znam czyli "alamakotaajanie" gdzie w stringu nie znam "kota" mogę podmienić niewiadomą w sposób "ama...." gdzie niewiadome czyli kropi z gory okrestam ze to ma być np 0 i określam ilość zer jaka mam wstawić po "ama" task zeby nie zwiekszyc objętości tekstu tylko podmieniać kolejne znaki na z góry ustalona ilość zer?
viking
Pobaw się http://php.net/manual/en/function.stripos.php str_replace i podobnymi. Z tego opisu ciężko wywnioskować jak ten string wygląda (stała czy zmienna ilość znaków, stały czy zmienny napis).
BTW. Zawsze mnie to razi. Ja umiem, ty umiesz, on/ona/ono umie. To tak jakbyś pisał "Ja Polaka".
maax990