Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Brak funkcji (klasy) - pomocy
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
frickle
Problem wygląda następująco. Próbuję połączyć się z bazą danych. Wszystko robię tak jak należy (z resztą zgodnie ze wskazówkami z tego forum) i niestety za każdym razem wywala mi błąd FATAL ERROR i że brak klasy (mysqli) lub że nie ma takiej funkcji (gdy wywołuję mysql_connect). Czy należy gdzieś to włączyć czy może coś innego robię źle? Jestem mocno początkujący i nie wiem jak to ugryźć. Robię wszystko tak jak jest opisane w podręczniku i niestety nic nie wychodzi.
devnul
poczytałbyś o bazach danych a nie odrazu się na forum pytasz co robisz źle, zresztą bez jakiegoś kodu nikt Ci nie pomoże
mike
~devnul mylisz się bardzo. Skąd wiesz, że autor nic nie wie o bazach?
I po co naskakujesz od razu.
Nie pomoże ten ktoe nie wie sam jak pomóc, ale tacy jak ty licznik postów podbija i na tym.

~frickle najprawdopodbniej nie masz zainstalowanego rozszerzenia mysql ani mysqli.

W pliku php.ini musisz znaleść linie:
Cytat
;extension=php_mysql.dll
;extension=php_mysqli.dll
i wywlaić średniki na początku.

Potem w linii:
Cytat
extension_dir = "D:/usr/php/ext/
podać odpowiediną ścieżkę do katalogu z rozszerzeniami.

Powinieneś też plik libmysql.dll spokiować do katalogu /bin/ w folderze Apache'a.

Potem restart serwera i powinno działać.

Jeśli to nie pomoże to poszukaj na forum, juz wiele razy było podawane jak zainstalować sobie rozszerzenia mysql.

I następnym razem jak mówisz o błędach to wklejaj ich treść. Wróżek tu nie ma tongue.gif
frickle
Dziękuję za pomoc. Oczywiście okazało się dokładnie to co powiedziałeś. Nie wiem co prawda dlaczego instalator php ominął wogóle wszystkie rozszerzenia przy instalacji, ale jakoś udało mi się skompletować potrzebne pliki i teraz już działa.

A propos. Kod okazał się całkowicie poprawny, problem leżał tylko po stronie brakujących bibliotek.

Pozdrawiam