Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Prosta sprawa z księgą gości
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
swee
Cześć
Zabieram się za wielki projekt z okazji urodzin mojej dziewczyny. Jednym z elementów tego projektu będzie strona na której ludzie z całego świata będą mogli składać Jej życzenia. Chciałbym, żeby całość działała na bazie księgi gości: podaje się tylko imię, wybiera z listy kontynent i wpisuje życzenia. Gdyby to chodzilo tylko o to to chyba dałybm sobie radę sam (pozmieniał jakiś darmowy skrypt), ale chciałbym jeszcze, żeby na jakiejś podstronie wyświetlane były statystyki ile życzeń z jakiego kontynentu zostało nadesłanych. Jestem totalnie zielony (normalnie zajumję się flashem i grafiką) więc nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Tak na logikę to problem wydaj się prosty do rozwiązania, ale tylke wtedy kiedy ma się pojęcie o PHP.
Bardzo proszę o pomoc, bo jak nie Wy, to nikt mi nie pomoże.
kamil4u
Musisz poznać bazę danych np. mySQL i wszystko zapisywać do niej. Następnie w prosty sposób podliczasz ile wyników zwróci się po odpowiednim warunku (where kontynent = "Afryka"). Możliwe jest też zrobienie tego za pomocą plików txt smile.gif Generalnie powiedź nam z czego chcesz skorzystać to Cię konkretniej nakierujemy smile.gif Napisz w jakim stopniu znasz PHP i MySQL (czy w ogóle znasz podstawy )smile.gif
swee
Hmm, jeśli napiszę, że mam zerowe pojęcie o PHP i reszcie to chyba nie będę daleki od prawdy smile.gif Pewnie będę mógł jakoś tam to wszystko zaimplementować do strony, żeby chodziło i ładnie wyglądało, ale żeby coś samemu napisać to będzie ciężko. Najlepszy byłby gotowy skrypt, ale nauki się nie boję i jeśli ktoś pokaże mi kierunek w którym muszę iść to pójdę smile.gif Najlepsze dla mnie jest najprostsze wyjście ale taki, które nagle się nie wysypie.
kamil4u
To ja postaram się Ci wskazać kierunek... a Ty w razie czego podasz nam swój kod, a my go postaramy się poprawić smile.gif :