Jeżeli chodzi o php i mysql jestem zielony, to nie moja dziedzina, ale nie mam wyboru i muszę napisać bazę danych.
W bazie będą informacje o reklamacjach, które przychodzą do firmy, muszą się znaleźć takie dane jak:
- data przyjęcia zgłoszenia
- nazwa klienta
- model produktu
- opis usterki
- dane technika, który wykonał produkt
- materiał z którego produkt został wykonany
- decyzja - czy reklamacja została uwzględniona czy nie
- data wysyłki po rozpatrzeniu reklamacji
- liczba produktów wykonanych przez danego technika
Cała baza ma umożliwić ewidencjonowanie reklamacji na produkty firmy i wyszukiwanie rekordów spełniających określone kryteria, np:
wszystkie reklamacje zgłoszone w określonym miesiącu (lub w kilku miesiącach), dotyczące produktu o modelu XY123 z decyzją na Tak, wykonane przez okrślonego technika
Dodatkowo baza ma umożliwiać wyświetlenie informacji - ile dany technik wykonał w miesiącu produktów, oraz ile było reklamacji na te produkty.
Próbując stworzyć tą bazę przyjąłem takie założenie:
formularz do dodawania rekordów do bazy - formularz.php
strona do wyświetlania bazy - wyswietl.php
formularz który pozwala określić kryteria wyszukiwania - filtr.php
Dane dotyczące reklamacji trzymane są w tabeli reklamacje, natomiast dane dotyczące technika (imię, nazwisko, liczba wykonanych produktów) są w tabeli technicy.
Czy takie założenia są poprawne ?
mój plik wyswietl.php wygląda następująco:
<?php $wh[] = 'poziom = '.$_POST['poz']; $wh[] = 'model = '.$_POST['mod']; else $where = ''; require \"./connect.php\"; \"; $query = 'SELECT * FROM reklamacje '.$where; \"; $i=0; while ($i < $num) { Model wkładu: [b]$model[/b] Opis: [b]$opis[/b] Technik: [b]$technik[/b] Materi ał: [b]$material[/b] Poziom wkładu: [b]$poziom[/b] Decyzja: [b]$decyzja[/b] Rozpatrujący: [b]$rozpatrujacy[/b] Han dlowiec prowadzący: [b]$handlowiec[/b] Data reklamacji: [b]$data_reklamacji[/b] Data wysyłki: [b]$wysylka[/b] \"; $i++; } ?>