Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][HTML] Skrypt generujący link
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
flaa
Witam!

W php jestem jeszcze zielony i zupełnie nie wiem jak napisać (lub znaleźć...) konkretnego skryptu.
Miałoby to polegać mniej więcej na tym:
Wpisuję w okienko jakąś nazwę, nick np 'tester' (coś na wzór takiego prostego rejestrowania użytkownika, bez żadnych haseł). 'Tester' zostaje zapisany i wyświetla się link do podstrony, np:
Kod
adresstrony.pl/index.php?test=tester

Później ewentualnie spróbowałbym dołączyć jakiś licznik, by pokazywał ile razy strona z tym 'użytkownikiem' była otwierana, ale z tym może już sobie poradzę - najbardziej zależy mi na tytułowym generowaniu linku ; )

pozdrawiam
flaa

@edit

Dzięki wielkie, sprawa załatwiona : )
Fifi209
Zmienne z adresu pobierasz przez $_GET['nazwazmiennej']
piotrooo89
http://www.php.net/manual/pl/reserved.variables.php ze szczególnym uwzględnieniem $_GET.
InosU31
  1. <?php
  2. if (!isset($_GET['wartosc']))    // jezeli nie mamy zarejetsrowanej tej wartosci
  3. # "wartosc" - ta zmienna bedzie zapamietywala wszystko
  4.    {
  5.        $_GET['wartosc'] = 0;  // to ja nam stworzy
  6.    }
  7.  
  8. if ($_GET['akcja'] == 1)    // jezeli akcja =  1
  9.  
  10.    {
  11.    $_GET['wartosc']++;        // zwiekszamy wartosc o 1
  12.    echo "dodajemy";
  13.    }
  14. else if ($_GET['akcja'] == 2) // w przeciwnym wypadku jezeli akcja == 2
  15.    {
  16.    $_GET['wartosc']--;        // zmniejszamy wartosc o jeden
  17.    echo "odejmujemy";
  18.    }
  19.    
  20. }    
  21.  
  22. echo "<a href =\"?akcja=1&wartosc=".$_GET['wartosc']." \"> +1 </a><br>";    // wyswietli w adresie po kliknieciu ta akcje
  23. echo "<a href =\"?akcja=2&wartosc=".$_GET['wartosc']." \"> -1 </a><br>";    // wyswietli w adresie po kliknieciu ta akcje
  24.  
  25. echo "aktualna wartosc = ".$_GET['wartosc']; // wyswietli aktualna wartosc jaka znajduje sie w przegladarce
  26.