Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Kompilacja PHP
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
atsuki
Witam.

Jestem adminem serwera i mam do Was takie pytanko. Jakie funkcję/moduły powinny być dostępne w konfiguracji php? Tak się właśnie zastanawiam nad tym... a musze sobie sam skompilować php, bo brak mi tam jednej rzeczy, którą potrzebuje jako admin, ale na programowaniu w php nie znam się wogóle i nie wiem co tam jeszcze podorzucać podczas ./configure smile.gif. A dawanie wszystkiego na głupiego jest... głupie happy.gif. A jak już kompiluje, to można się ograniczyć do tego, co jest potrzebne/używane ^^.

Pozdrawiam.
erix
Ja używam tego:
Kod
./configure --enable-force-cgi-redirect --enable-fastcgi --with-pcre-regex --with-regex --with-mysql --with-mysqli --enable-bcmath --with-mcrypt --with-openssl --with-imap --with-curl --enable-ftp --with-bz2 --enable-zip --with-zlib --enable-calendar --with-iconv --with-kerberos --with-imap-ssl --with-gd --with-ttf --enable-mbstring --enable-exif --with-pdo-mysql --with-jpeg-dir=/usr/local --enable-shmop

Liby sobie tylko doinstaluj.
atsuki
u mnie narazie wyglada to tak:
Kod
./configure --enable-fastcgi --enable-fpm --with-mcrypt --with-zlib --enable-mbstring --with-openssl --with-mysql --with-mysql-sock --with-gd --with-jpeg-dir=/usr/lib --enable-gd-native-ttf --without-sqlite --enable-bcmath --with-mcrypt --enable-calendar --enable-exif --enable-ftp --with-gettext --with-mime-magic --enable-pcntl --with-pgsql --with-readline --enable-shmop --enable-soap --enable-sockets --with-zip --with-pdo-mysql --with-pdo-pgsql --with-snmp --enable-shmop

zerknąłem na php -m na jednym serwerze, gdzie mam instalowane z paczek i tak starałem wrzucić do configure wszystko co tam było.. ale czy wszystko jest potrzebne? To jest w zasadzie natura mego pytania smile.gif.
erix
Hmm, po kolei, w większości przypadków się nie przydają:
  • calendar
  • exif
  • ftp
  • gettext
  • mime-magic
  • shmop
  • zip