Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Jedna strona www w tresci drugiej...?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
zioomek3
Cześć, chciałbym zrobić takie coś, że jak klikam na jeden przycisk w menu to inna strona www otwiera się tak jakby w mojej, tj. menu po bokach i nagłówek zostaje, a ta strona w środku się otwiera.

Najlepiej to na rysunku pokazać, na czarno to nagłówek i menu po prawej i lewej, a na pomarańczowo treść, chciałbym właśnie żeby ta inna strona www się otworzyła tylko na tym pomarańczowym(jakby co to nagłówek i menu mam zincludowane):
Robert1985
Poczytaj o ramkach. http://www.kurshtml.boo.pl/html/ramki.html
darophp
Tak, jak kolega podał, jednak "frame" czyli ramki, nie są wspierane przez standardy kodowania a Google uważa jest za strony niebezpieczne, więc lepiej na divach robic smile.gif
zioomek3
A jak to napisać? Bo w tym to akurat jestem zielony... :<
bialko0019
Po pierwsze musisz poczytać też o stylach CSS, bo samymi divami nic nie zrobisz. DIVami ułożysz stronę, układ, ale menu nie posługując się iframe inaczej raczej nie wyświetlisz.
Po drugie jeżeli chcesz mieć wczytaną wersję strony ( by w razie zmiany słowa, nie musiał zmieniać wsyztskich plików ) na przykład menu, to jeżeli możesz bardzo prosto zrobić to w php, wystarczy jedna funkcja. include(). Wystarczy w pliku, w którym chcesz wyświetlić menu dać rozszerzenie .php , a w miejscu ( w divie ) umieslić funkcję do wyświetlenia menu, np:

1.  
  2. <?php
  3.  
  4.  
  5. $menu = include("katalog/menu.php");
  6. echo $menu;
  7. ?>
  8.  

Co oznacza, że wyświetlisz w tym miejscu stronę menu.php która znajduje się w katalogu katalog

Oczywiście tylko wtedy, gdy strona jest wgrana na serwer i obsługuje php ( większość darmowych hostingów (i nie tylko ) jest dostępne php ).

Pozdrawiam,
Karol winksmiley.jpg
zioomek3
Nie wiem czy mnie rozumiecie... zresztą się nie dziwię, bo nie umiem tego opisać za bardzo.

Np. moja strona to gugle.br
otwieram ją