da sie i jedno i drugie zrobic z poziomu JS. Koledzy, ktorzy odpowiadali przede mna - czy testowalisice i probowaliscie to uzyskacz, czy twierdziecie ze sie nie da na "pale"?
Dagger ma oczywiscie racje, ze sprawdzajac dowolnym server-side sprawdzamy predkosc miedzy serwerem, a nie klientem.
W JS, mimo, ze nie ma natywnych mechanizmow do takich operacji (swoje specjalistyczne posiada Trident - silnik IE - w ActiveX, oraz Gecko - w postaci interfejsow sieciowych XPCOM) pozwala przy uzyciu sztuczek na takie manewry.
Rozwiazanie
1) Aby sprwdzic dostepnosc serwero nalezy umiescic na nich obrazek i z poziomu JS zazadac jego sciagania (x = new Image(), x.src="adres") nastepnie cyklicznie odpytywac czy obrazek juz zostal sciagniety - jesli nie zostanie np. przez 5 sekund uznajemy, ze serwer lezy. Jesli sciagna sie oba, ale jedenszybciej - masz prawdopodobna odpowiedz.
A teraz - co zrobic aby sprawdzic czy obrazek sie sciagnal? Kilka lat temu napisalem ATLoadera:
Kod
function AT_loader(o,O,t,h){
var p=[],A=0,S=0,i=[],r;
function d(i,W){p[p.length]=[i,W];A+=W;}
function y(){var g;
S=0;for(g=0;g<p.length;g++)
{
if(!i[g]){i[g]=new Image();i[g].src=p[g][0]}
else{(ie?i[g].complete:i[g].width>0)?S+=p[g][1]:0}
}
eval(o);
if(S==A||(h-=t)<0){eval(O)}else{setTimeout(y,t)}
}
function s(){return [A,S]}
return {add:d,go:y,stat:s}
}
Zalatwia Ci wszystko co zwiazane ze sciaganiem obrazkow