Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MySQL]Komentarze Allegro Help
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Radim89
Witam wszystkich

Mam pytanie a raczej problem . Zaczne moze od tego ze jestem Laikiem w dziedzinie programowania . I chcialbym skorzystac z waszej pomocy .

Potrzebuje zrobic system oceny mniej wiecej taki jak jest na Allegro . Czyli chodzi mi o komentarze POZYTYWNY NEUTRALNY NEGATYWNY aby tak samo jak tam obliczal mi procent z calosci komentarzy . Niewiem za bardzo jak sie do tego zabrac i chcialbym aby ktos mi pomogl rozwiazac moj problem .

Pozdrawiam i z gory Dziekuje za pomoc.
wookieb
A matematykę w podstawówce zaliczyłeś powyżej oceny 2 czy nie?
Radim89
Zaliczylem chodz niewiem co to ma wspolnego z tematem .

Wilu88
No bo do rozwiązania tego problemu wystarczy matematyka zaliczona na 2.

Budujesz sobie tabele która zawiera 3 kolumny. Pozytywne, Neutralne, Negatywne

Do tej tabeli po prostu wrzucasz komentarze. Jeśli ktoś dodaje Ci pozytyw to po prostu zwiększasz wartość w kolumnie Pozytywne o 1.

A średnia no to przecież banał sumujesz wszystkie głosy czyli Pozytywy, Neutralne i Negatywy i dzielisz przez liczbę pozytywów. Następnie aby osiągnąć wynik w procentach *10 i tyle.

Pewnie są szybsze sposoby, ale ten powinieneś zrozumieć
wookieb
No więc nie napisałeś w czym masz dokładnie w problem. W liczbach czy czym?
thomson89
Prosta sprawa:
- formularz gdzie dodajesz dane do bazy
- skrypt który pobiera te dane i oblicza średnią

Jeżeli znasz PHP to powinieneś sobie poradzić.

Pomocne linki (w google znalezione tongue.gif)
Tu znajdziesz kurs MySQL
Jak zrobić formularze
Obsługa formularzy przez PHP
Radim89
Sek w tym ze dopiero zaczynam sie uczyc PHP mniej wiecej tydzien . Wiec nie mam wielkich doswiadczen z tego jezyka .
Dzieki za podpowiedzi jutro cos sproboje zrobic jak bede mial wciaz problemy to sie odezwe .