Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [Access][SQL][PHP]Flash + PHP + ACCESS DATABASE - Czy to możliwe
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
TonyM86
Witam,

Jestem totalnie zielony odnośnie języka programowania jakim jest [PHP]. Dlatego też opisany przeze mnie problem może wydawać się dla niektórych trywialny.

Jest to problem który muszę rozwiązać w celu napisania mojej pracy Magisterskiej ldatego też proszę o jakiekolwiek wskazówki.

Moja sytuacja:

Mam stronę internetową zrobioną we Flash'u CS5. Na tej stronie znajduje się formularz z 3 text input fields. Te input fields są traktowane we Flash'u jako variables: firstname, lastname i mail.

Za pomocą Actionscriptu jestem w stanie odpalić skrypt .php

Niestety nie mam pojecia o pisaniu skryptów php sad.gif

Czy ktoś mógłby mi podać przykładowy skrypt php, który umożliwiłby mi pobranie danych z formularza (jeśli nie flashowego moze być z formularza html) i zapisanie tych danych w bazie danych zrobionej w Accessie 2007 ?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
blade-mrn
Z accessem nigdy nie łączyłem stron internetowych ale do MySql-a można to zrobić tak (tyle że jest to obiektowa metoda):
  1. $autor = $_POST['autor'];
  2. $tresc = $_POST['tresc'];
  3. $db = new mysqli ($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name); //utworzenie połączenia z bazą
  4. if (mysqli_connect_errno()) {echo 'Błąd połączenia z bazą!'; exit;}
  5. $zapytanie = $db->query ("INSERT INTO wpisy VALUES (NULL,'".$autor."','".$tresc."')");

Zmiennym $autor i $tresc są przypisywane wartości podane w formularzy i przekazane do skryptu za pomocą POST.
Tak z ciekawości zapytam czemu robisz bazę w Access-ie? Przecież to niepotrzebne komplikowanie sobie życia, niewspominająca już o beznadziejnej wydajności i bałaganie w skrypcie bazy.
TonyM86
Hej,

Ok dzięki za kod to już jakiś początek no i zrozumiałem logiczną składnię jak to działa. Wielkie dzięki.

Czemu wybrałem MS Accessa ?