Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Rejestracja w 2 skryptach naraz
Forum PHP.pl > Forum > PHP
IIFF
Mam główną tabelę users(jest to narazie jedyna tabela tej bazy) + forum mybb + wordpress, jak umożliwić rejestrację w tych 3 miejscach podając je tylko w głównej rejestracji, czy mogą być jakoś automatycznie przekopiowane z tej bazy głównej tabel do tabeli użytkowników mybb i wordpress?

Wydaje mi się ze to jest prostę i mogę wykonać to nawet ja choć jestem początkujący, ale wygląda to na coś prostego, a może znacznie ułatwić życie wielu użytkownikom, bo po co podawać dwa razy te same dane?

Wyrazy wdzięczności za każdą pomoc, lub nawet próbę pomocy.
ixpack
Masz rację - jest to dość łatwe o ile dobrze znasz obie aplikacje... Znaczy ich kod i struktury baz danych.
1) formularzem zbierasz dane usera
2) Teraz zalerzy jak są hashowane hasła w odrębnych aplikacjach... Lub łatwiej zrób swoją tabelę, gdzie te dane będziesz przechowywał.
3) Np. korzystając z PDO dodajesz rekordy do baz bb,wdp ewentualnie do swojej tabeli.
4) Jeżeli nie tworzyłeś swojej tabeli z userem/hasłem i hashowane hasło jest poprawnie dodane (nie wiem jak wordpress etc. hashuje/saltuje hasła...) to wszystko powinno działać.
A jeżeli tworzyłeś swoją tabelę, to robisz swoje logowanie (musisz przerobić skrypty, które odpowiedzialne są za ustawienie usera, osobno dla wrdpress i dla bb).

I to by było na tyle... W teorii proste, ale w praktyce przekonasz się, że nie. Różne aplikacje inaczej zabezpieczają hasła użytkownika - inaczej też traktują nazwy userów ich dane. Tak też jeżeli zdecydowałbyś się na dodawanie danych usera tylko do bazy wordpress, to musisz przerobić część bb, aby pobierał -> ładował dane usera z odpowiedniej bazy danych.

... Aha i co więcej... Pamiętaj, że te aplikacje miewają częste updaty, które mogą zmieniać strukturę bazy, skryptów etc. Więc nie wiem czy nie jest to syzyfowa praca...
IIFF