Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [HTML][JavaScript]Operacje na plikach w JS
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
slawek1969
Witam!

Na wstępie zaznaczam że w temacie JS jestem absolutnie zielony dlatego proszę o konkretne odpowiedzi z przykładem ko konkretnego kodu.

Wykonuję stronę internetową w HTML-u która ma "symulować" aplikację działającą lokalnie na komputerze. Tutaj nie mam problemu jednak pojawiają się problemy przy wykonaniu kilku funkcjonalności których w HTML-u nie da się zrobić a sadzę że w JS da się je zrealizować bez problemu, oto to co potrzebuje wykonać:

1. W aplikacji wyświetlana jest lista plików do pobrania z serwera. Lista jest w HTML z aktywnymi linkami. Jak zrobić aby użytkownik po kliknięciu w link jednocześnie pobrał ten plik i aby wymusić lokalizację zapisu na dysku lokalnym do z góry ustalonej lokalizacji a następnie aby ten plik w formie tytułu widniał na liście plików pobranych.

2. Jak wymusić poprzez link w HTML otwarcie aplikacji Skype zainstalowanej na komputerze oraz jak wymusić lokalizację na pulpicie otwarcia okna Skype i jego wielkości

3. Czy istnieje jakaś gotowa biblioteka w JS służąca do operacji na plikach HTML, TXT itp.?

Proszę o konkretne przykłady kodu
lobopol
1.
  1. <a href="plik" target="_blank">Download Link</a>

nie wymusisz lokalizacji zapisu
albo odpowiednie nagłówki i podawanie przez skrypt php i wtedy zwykły link
http://www.ryboe.com/tutorials/php-headers-force-download
2. Nie wymusisz
3. Do pisania kodu tak (np. http://codemirror.net/), do manipulowania rzeczywistymi plikami nie
d3ut3r
JS nie ma obsługi systemu plików. Nie można za jego pomocą tworzyć/edytować/usuwać/pobierać plików. Do tego będziesz potrzebował PHP. Nie wiem dokładnie co chcesz zrobić, ale nie zmusisz użytkownika do tego aby twój plik zapisał w c:\katalog zawsze pojawi mu się okienko wyboru katalogu docelowego dla pobieranego pliku (chyba że w przeglądarce ma inne ustawienia)