Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][XML] Sumowanie pól z xml?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
agapikok
Cześć jestem początkująca i mam problem z sumowaniem pól w xml. Szukałam w google o sumowaniu ale nigdzie nie wyskoczyło mi info, prosze nakierujcie mnie na stronę, albo podpowiedcie.

mam skrypt odczytujący plik xml

1. $data = simplexml_load_file('PLIK.XML');
  2. $temp = array();
  3.  
  4. foreach($data->pola->item as $item) {
  5. $temp[(string) $item['SYM']] = array('IL_KUP' => (string) $item['IL_KUP'],
  6. 'KUP_ZA' => (string) $item['KUP_ZA'],
  7. 'IL_SPR' => (string) $item['IL_SPR'],
  8. 'SPR_ZA' => (string) $item['SPR_ZA'],
  9. 'ZYSK' => (string) $item['ZYSK'],
  10. 'OPIS' => (string) $item['OPIS']);
  11. // generowanie danych do tabeli
  12. echo '<tr>
  13. <td>'.$item['SYM'].'</td>
  14. <td>'.$item['IL_KUP'].'</td>
  15. <td>'.$item['KUP_ZA'].'</td>
  16. <td>'.$item['IL_SPR'].'</td>
  17. <td>'.$item['SPR_ZA'].'</td>
  18. <td>'.$item['ZYSK'].'</td>
  19. <td>'.$item['OPIS'].'</td>
  20. </tr>';
  21. // pola sumujące
  22. echo '<tr>
  23. <td></td>
  24. <td>suma -> '.$item['IL_KUP'].'</td>
  25. <td>suma -> '.$item['KUP_ZA'].'</td>
  26. <td>suma -> '.$item['IL_SPR'].'</td>
  27. <td>suma -> '.$item['SPR_ZA'].'</td>
  28. <td>suma -> '.$item['ZYSK'].'</td>
  29. <td></td>
  30. </tr>';
  31. }
  32.  
  33.  
  34. echo '</table>';

chcę aby mi pod spodm w tabeli zsumowało np wszystkie pola $item['IL_KUP'] i wyrzuciło pod spodem tam gdzie jest suma ->

o ile sumowac pola w jednym wyrzucie to nie problem bo robię $item['IL_KUP'] * $item['KUP_ZA'] czy jakieś inne wartości nawet liczbowe i mam dobry wynik, ale sumowanie np jednej wartości stwarza mi problem, nie wiem czy muszę zamknąć pętlę tablicy i do samego sumowania zrobić jeszcze jedną, czy w tej samej co sa dane da się to zrobić?

--- Edytowano ---