Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [JavaScript][PHP]Odpalanie dwóch funkcji na raz
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
xSlash
Witam mam funkcje clock odliczającą od 30 do 0 i przy zerze zmienia windows.location.href
  1. function clock(){
  2. sec = sec-1;
  3. if(sec<10){sec = '0'+sec;}
  4. if(sec==0){window.location.href="http://fasterfinger.hostoi.com/results.php"}
  5. document.getElementById('timer').value=sec;
  6. setTimeout("clock();", 1000);
  7. }

I funckje odpowiedzialną za wyswietlania obrazka w innym miejscu po kliknieciu w stary oraz naliczanie pkt
  1. function random(){
  2. x = Math.floor((Math.random()*450)+1);
  3. y = Math.floor((Math.random()*450)+1);
  4. document.write("<div id='push'> </div>");
  5. var swq = document.getElementById('push');
  6. swq.onclick = random;
  7. swq.style = "position:relative;top:"+x+"px;left:"+y+"px;background-repeat:no-repeat;background-image:url(./push.png);width:80px;height:80px;display:block;";
  8. pkt=pkt+1;
  9. document.getElementById('points').value=pkt;
  10. }

Jak odpalić obie funkcje jednym buttonem aby czas odliczał sie od 30 do 0 a w tym czasie mozna było klikac w obrazki i zbierać pkty?
To moje body - oba input-texty znikają po odpaleniu funkcji random(); - pomijając już clock();
  1. <?
  2. echo '<input id="timer" disabled="disabled" style="width:30px;" type="text" value="">';
  3. echo '<input id="points" disabled="disabled" style="width:30px;" type="text" value="">';
  4. ?>
Shido
Pierwsze co mi się nasuwa:
Zrób 3-ecią funkcje np. start()
i w niej wywołaj clock() i random()
A start() przypisz do buttona.
xSlash
To też było pierwsze co mi sie nasuneło, a co za tym idzie to było pierwsze co nie zadziałało... Pierwsze z 2000 możliwości.

Zrobiłęm tak:
  1. function clock(){
  2. sec = sec-1;
  3. if(sec<10){sec = '0'+sec;}
  4. if(sec==0){window.location.href="http://fasterfinger.hostoi.com/results.php"}
  5. document.getElementById('timer').value=sec;
  6. }

  1. function random(){
  2.  
  3. setTimeout("clock();", 1000);
  4. if(x==-1)
  5. {
  6. document.write('<input id="timer" disabled="disabled" style="width:30px;" type="text" value="">');
  7. document.write('<input id="points" disabled="disabled" style="width:30px;" type="text" value="">');
  8. }
  9. x = Math.floor((Math.random()*450)+1);
  10. y = Math.floor((Math.random()*450)+1);
  11. document.write("<div id='push'> </div>");
  12. var swq = document.getElementById('push');
  13. swq.onclick = random;
  14. swq.style = "position:relative;top:"+x+"px;left:"+y+"px;background-repeat:no-repeat;background-image:url(./push.png);width:80px;height:80px;display:block;";
  15. pkt=pkt+1;
  16. document.getElementById('points').value=pkt;
  17. }

Jest lepiej bo random sie odpala i okna nie znikają tylko zostają tylko input-text o id "timer" jest pusty. Nie włącza funkcji clock(); wywołanej przez setTimeout i nie mam pojęcia dlaczemu?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.