Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] pomoc w zaprojektowaniu bazy
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
skubi23t
Witam,
Na wstępie zaznaczę tylko, że jestem mocno początkującym i wczytuje się w temat struktury baz danych i php.

Za zadanie mam stworzyć prostą witrynę opartą na bazie danych i php, na której to student po zalogowaniu się będzie miał dostęp do SWOICH wyników z kolokwiów/egzaminów z trwającego semestru akademickiego.

Ustaliłem sobie, że studenci będą dodawani przez wykładowcę / administratora, a ich loginem będzie numer albumu ( jest unikalny dla każdego ).
Hasłem będzie powiedzmy 5 ostatnich cyfr numeru pesel (z późniejszą możliwością zmiany).
Dodatkowe pola to jeszcze Imię i nazwisko, więcej raczej nie potrzebuje (?)

Nauczyciele/wykładowcy będą logowali się swoimi ustalonymi loginami i hasłem.
Mają oni mieć możliwość dodawania przedmiotów , a następnie przypisywania do tych przedmiotów swoich studentów.
Następnie mieliby możliwość dodania np. kolokwium 7.10 i wpisania wyników dla wszystkich studentów których ma zapisanych na dany przedmiot.

I tutaj mam problem jak to rozgryźć... rozumiem, że będę potrzebował 2 tabeli jednej dla studenta drugiej dla nauczyciela.
Trzecią tabelę trzeba by utworzyć dla listy przedmiotów jak rozumiem, do której nauczyciele będą dopisywali swoje przedmioty?

Ogólnie wszystko jest w fazie pomysłu, a jako, że jestem mocno początkujący piszę bo pewnie wielu z was ma więcej / lepsze pomysły jak to zorganizować..

Dochodzi jeszcze problem studentów dziennych / zaocznych , dalej ich specjalizacji... mix mam w głowie trochę liczę na wasze rady i pomoc...

Pozdrawiam
csharp
zrób sobie tabele studentów, gdzie będziesz trzymać wszystkie info o nich (ranga, numer albumu, imię, nazwisko, hasło, mail, etc.)
zrób tabele uprawnienia i tam stwórz kilka. Całość połącz relacją np. tabela studencji->ranga = uprawnienia->id

i na podstawie tego rozpoznawaj czy osoba zalogowana może dodawać userów czy nie..