Chciałbym zasięgnąć pomocy odnośnie stworzenia upload'u , download'u plików z uwzględnieniem przynależności użytkowników do danej grupy, kursów.
Jestem dość początkującym koderem php, robię pracę inżynierską , system na zasadzie zarządzania studentami i wymiany prac, ocen, komentarzy pomiędzy studentami a wykładowcą.
Mam już zrobiony system logowania, rejestracji, sprawdzania obecności automatycznej po zalogowaniu się studenta itd.. Zrobiłem już również możliwość tworzenia grup i kursów przez wykładowcę do których mogą podłączać się studenci.
Po dołączeniu przez studenta do danej grupy i kursu chciałbym aby pliki które upload'uje wykładowca były widoczne dla danej grupy i kursu od strony studenta.
Szukałem już podobnych tematów ale większość kończy się na tematyce czy lepiej przechowywać pliki w bazie danych co jest złe czy lepiej na serwerze w plikach.
Otóż chciałbym aby wykładowca przy uploadzie mógł z listy rozwijanej , wybrać również daną grupę i kurs dla której udostępniony będzie plik oraz date w której ten kurs będzie wyświetlany. Potem na zasadzie sprawdzenia w bazie danych, przynależności danego studenta do grupy i kursu, plik wyświetlał się do pobrania dla odpowiednich osób i w odpowiednim czasie.
Chciałbym aby pliki były przechowywane na serwerze a nie w bazie danych. Jak to mniej więcej zrobić ? Rozumiem , że dużo operacji powinno odbywać się na zasadzie sprawdzania wartosci w bazie danych oraz dopisywaniu ich do odpowiedniej tabeli.
Czy mógłby ktoś polecić mi jakiś konkretny przykład? Artykuł ? Odnośnie uplodu i downloadu plików z uwzględnieniem jakiś praw?
Mam jeszcze jedno pytanie.