Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wybor rejestracji
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
imosek8
Witam! Tworzę system rejestracji, nie ukrywam jestem początkujący...Chciałbym zrobic takie coś, że mam wybierałkę input radio i tam wybieram rozne rodzaje rejestracji..np Samochod osobowy i Samochod ciezarowy.

Pierswysz moj sposob jaki wymyslilem to po prostu dac w onclick

1. <input type="radio" name="xxx" value="xxx" onclick="this.getElementById("auto").style.dispaly = "block" />

albo none zaleznie od wyboru typu rejestracji...czyli poprostu ukazuje div'a z rejestracja samochodu osobowego, albo po wcisnieciu drugiego przycisku samochodu ciezarowego.
Ale moim zdaniem to nie jest zbyt optymalne. I tu moje pytanie i problem...da się zrobić tak zeby był tylko jeden div i tylko po wcisnieciu drugiego typu rejestracji zmienialy sie tylko 2 pola powiedzmy? przez innerHTML??
CZy może lepiej zastosowac tu jakis inny sposob?

co myslicie o zastosowaniu funkcji setAtribute()questionmark.gif

PaFaT
Drogi(a) imosek8,

Pomysł z zamianą div'ów jest dobry.
Jednakże pole input powinno wygladać następująco:

1. <input type="radio" name="xxx" value="auto" onclick="document.getElementById('auto').style.display = 'block'; document.getElementById('ciezarowka').style.display = 'none'; typSamochodu = 0; " />

Podobnie zrobi się z drugim inputem, tylko zamieni się wartości.

Podana przeze mnie zmienna typSamochodu służy tylko do ułatwienia (łatwo można stwierdzić, który typ jest rejestrowany).
Nie muszę chyba dodawać, że musi to być zmienna globalna.

Proponowane przez ciebie rozwiązanie poprzez użycie metody innerHTML jest niepotrzebne, wręcz szkodliwe, albowiem po kliknięciu przycisku radio (nawet wybranego!) wpisane treści zostaną skasowane.
Jest to proces nieodwracalny (nie zadziała CTRL+Z itp.)

Zastosowanie funkcji setAttribute()? Nie bardzo rozumiem, w jaki sposób...