Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dynamiczne zliczanie kliknięć w div.
Forum PHP.pl > Forum > PHP
dominick
Witam mam problem z napisanie zliczania kliknięć w dany div.
Dłubie sobie przy skrypcie ogłoszeń takim prostym napisanym w Kohana. w każdym ogłoszeniu jest div po kliknięciu w który chciałbym zliczać kliknięcia i zapisywać w bazie danych. Proszę o jakąś pomoc.
NickOver
W PHPH z tego co wiem nie da się tego zrobić. Musisz zastosować javascript. Chyba że źle zrozumiałem i ktoś kliknie w niego tylko raz. Tam gdzie jest kod odpowiadający za to co stanie się po kliknięciu ddajesz pobierasz ilość kliknięć z bazy (za pierwszym razem jest to 0) do zmiennej. Następnie
  1. $ZMIENNA++;
i podmieniasz wartość z bazy na tą ze zmiennej za pomocą REPLACE i wszystko smile.gif
dominick
Właśnie chodzi o to aby można było kliknąć raz na sesje.
Za bardzo nie znam się na Js i nie wiem od czego zacząć.
NickOver
Na sesje?
Chodzi Ci o to że na stronie jest div który nie przenosi na inną stronę tylko powoduje coś innego czy o to że di ten przenosi na inną stronę ale user do niej wraca?
dominick
tak div powoduje coś innego a dokładnie zakrywa coś i po kliknięciu na niego wyłania się numer tel. Chodzi o to abym wiedział ile razy ktoś ten telefon sprawdzał.
Staszin
Jeśli Cię dobrze zrozumiałem to najłatwiej to zrobić z pomocą javascriptu (np z jQuery). Robisz akcję "on click", gdzie przesyłasz do php ajaxem informacje że zostało kliknięte , id usera i co tam sobie zażyczysz i jesteś w stanie wyciągnąć. W akcji php obsługującej ajaxa możesz zapisać do bazy dane.
Jeśli chcesz korzystać z sesji to obojętnie czy masz normalną sesje czy zapisywaną do bazy to i tak musisz to obsłużyć ajaxem.
To jest najprostsze rozwiązanie. Jeśli chcesz robić tylko php-em to musisz z diva zrobic buttona albo submita i przeładowywać stronę co było by bez sensu jeśli ma tylko wyświetlać nr tel.
dominick
Nie wiem od czego zacząć...