Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [Javascript] Wczytanie pliku do tablicy
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
bAb1k
Witam serdecznie.
Jestem jeszcze niezłym laikiem w JacaScript'cie, ale ogólne definicje programowania są mi znane.

Może wkleję na start jakiś fragment kodu, który by coś "zapoczątkował w temacie", a później opiszę o co mi chodzi:

1. <!DOCTYPE HTML>
  2. <html lang='pl'>
  3. <head>
  4. <title>Pliki z cenami</title>
  5. <meta charset='utf-8' />
  6. </head>
  7. <body>
  8. <input type='file' id='plik' />
  9. <button id='przycisk'>Kliknij</button>
  10. <div id='wynik'></div>
  11.  
  12.  
  13. function Czytaj()
  14. {
  15. document.getElementById('wynik').innerHTML = 'cos sie dzieje';
  16. }
  17.  
  18. document.querySelector('#przycisk').onClick = Czytaj;
  19.  
  20. </script>
  21. </body>
  22. </html>

Jeszcze na wstępie chciałbym napisać, że nie oczekuję gotowców, chciałbym zrozumieć co piszę, abym nie musiał się upominać kolejnymi postami, czy tematami smile.gif

A zatem: Chciałbym wczytać po przez Input 'file' i (najlepiej) od razu załadować plik (o tym za moment), albo dopiero po naciśnięciu button'a. Aktywowałoby to funkcję Czytaj() która by dany plik wczytała i rozłożyła na tablicę (jedna linijka to jeden indeks w tablicy) oraz oczywiście wyświetlenie tych linijek w jakimś div'ie albo czymkolwiek wink.gif.

Z góry dziękuję za pomoc wink.gif

[Dalsze czytanie na własną rękę haha.gif]

Rzecz jasna, później chcę zrobić możliwość edycji danego fragmentu tekstu oraz na koniec funkcję, która by zapisała ten plik (już edytowany) - zatem można się spodziewać również takich pytań/tematów, ale jednak chcę na start zrobić podstawę.

W C# zrobiłbym po prostu wczytanie pliku, przypisanie do zmiennej typu string i splitowanie do tablicy znakiem ENTER (\n - jak się nie mylę?) - no ale w JS to wygląda chyba jakoś inaczej, bo nie mogłem nawet odczytać tego pliku wink.gif
Comandeer