Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Odwołanie do innego folderu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
matius71
Witajcie,

Jestem raczej początkujący więc wybaczcie ale nie potrafię sobie poradzić z pozoru banalną rzeczą.

Mam plik members.php który jest w głównym folderze na serwerze. Chciałem w nim zrobić link w który jak się kliknie to przeniesie użytkownika do pliku w podkatalogu jednak co bym nie zrobił to sypie błędami.

Czyli z:
CODE
localhost/memberpage.php

Do:
CODE
localhost/test/register.php

i teraz w pliku memberpage.php wstawiłem:
CODE
<a href="test/register.php">Register page</a>

Po kliknięciu na stronie pojawia mi się błąd:
CODE
Warning: require(includes/config.php): failed to open stream: No such file or directory in D:\XAMPP\htdocs\test\register.php on line 1

Fatal error: require(): Failed opening required 'includes/config.php' (include_path='D:\XAMPP\php\PEAR') in D:\XAMPP\htdocs\test\register.php on line 1

Linia 1 w register.php:

CODE
<?php require('includes/config.php');
viking
Poczytaj o ścieżkach absolutnych i relatywnych. W podfolderze x/x osnosi się do podfolder/x/x/
viking
Skoro działa znaczy że jest dobrze. Powinieneś wszystko przepuszczać przez index.php. i możesz poczytać o mvc.
matius71
hahaha dobra nie działa, po prostu nie skasowałem pliku z głównego katalogu który nazywał się tak samo thumbsdownsmileyanim.gif
viking
Czyli kolejny powód żeby swój kod uporządkować. Do małego projektu możesz spróbować http://slimframework.com/
matius71
Ale czemu muszę stosować jakieś skrypty ja chce tylko uporządkować pliki umieszczając je w podfolderach tongue.gif Problem jest taki że jak to robie to wywala mi błędy. Gdyby te same pliki były w głównym katalogu serwera to działają normalnie.
trzczy
Komunikat błędu pokazuje, że nie można znaleźć pliku config.php.